معرفی مراکز خرید استانبول

تاریخ ارسال : 1400/08/06

استانبول بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه است که در شمال غربی این کشور در منطقه مرمره قرار گرفته است. این شهر قدیمی و بزرگ را فقط به جاذبه های دیدنی و تاریخی اش شناخته نمی شود بلکه مراکز خرید مدرن و فروشگاه‌های لوکس در دو سوی اروپایی و آسیایی، استانبول را به مقصدی مورد علاقه برای بسیاری از گردشگران خارجی تبدیل کرده است. در این شهر مراکز خرید بزرگ و مجلل یا مراکز خرید کوچک و ارزان همگی در دسترس هستند. در ادامه با همراه باشید تا با برخی از بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید.

مرکز خرید استانبول(Mall of Istanbul)

یکی از محبوب  ترین مراکز خرید در بخش اروپایی ترکیه استانبول مال است. در این مرکز خرید 350 فروشگاه با معروف ترین برند های خارجی دنیا یافت می شود. برندهای معتبری از جمله YKM، Koçtaş، Media Markt، Victoria Secret، Zara و... در استانبول مال وجود دارد. همچنین از بزرگ ترین نمایندگی های LCW در این مرکز خرید  قرار دارد.

 این مرکز خرید امکانات تفریحی بسیاری از جمله بزرگ ترین و مدرن ترین شهربازی سرپوشیده اروپا(MOI Park)، بزرگ ترین سینمای ترکیه با 16 سالن(Cineteck)، سالن های تئاتر(MOI Sahne)، فودکورت های هیجان انگیز و هتلی با 300 اتاق خواب دارد. ساعت کاری این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب می باشد.

ایستینه پارک(Istinye Park)

مرکز خرید ایستینیه پارک یکی از مدرن ترین مراکز خرید در شهر استانبول است. این مرکز خرید در ساری یر واقع شده است. در این مرکز بیش از 300 فروشگاه لوکس و برند های معتبری همچون Prada، Dior، D&G،  Fendi، Bershka، Zara و... موجود می باشد. سقف شیشه ای ساختمان متحرک بوده و با توجه به آب و هوا باز و بسته می شود.

ایستینه پارک 12 سالن سینما، مرکز سرگرمی کودکان، آکواریوم عظیم، سالن ورزشی، کافه و رستوران دارد. این مرکز خرید در طول سال های فعالیتش جوایز متعددی نیز به دست آورده است. ساعت کاری این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب می باشد.

مرکز خرید زورلو(Zorlu Center)

مرکز خرید زورلو یکی دیگر از بهترین مراکز خرید قسمت اروپایی استانبول است که در منطقه ی بشیکتاش قرار دارد. این مرکز شامل 200 فروشگاه با معتبرترین برندهای دنیا است. همچنین در این مرکز هتل 5 ستاره، دفاتر تجاری، کافه و رستوران های درجه یک بین المللی، 14سالن سینما و... وجود دارد. شعبه نمادین apple  نیز به نام cube store  در مرکز خرید زورلو قرار دارد. ساعت کاری این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب می باشد.

مرکز خرید جواهر(Cevahir Mall)

مرکز تجاری تفریحی جواهر از بزرگ ترین مراکز خرید در اروپا و ترکیه است که در منطقه شیشلی و درقسمت اروپایی استانبول واقع شده است. این مرکز دارای 300 فروشگاه با بسیاری از برند های معروف دنیا همچون Adidas، Nick، Mango، Zara و... می باشد. جواهر یک ساعت عظیم در مرکز سقف شیشه ای دارد که جذابیت این مرکز خرید را دو چندان کرده است.

مرکز خرید جواهر 12 سالن سینما، سالن تئاتر، سالن بولینگ، پارک تفریحی سر پوشیده برای کودکان و رستوران دارد. ساعت کاری این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب می باشد.

مرکز خرید وادی استانبول(Vadi Istanbul Mall)

مرکز خرید وادی استانبول یکی از جدیدترین مراکز خرید استانبول است که در شمال  شهر استانبول در منطقه ساری یر و کنار جنگل بلگراد واقع شده است. در مرکز خرید وادی می‌توانید برندهای معتبری از جمله Bershka، Mavi، Mango، Desa و... را مشاهده و خریداری کنید. این مجموعه حاوی سالن سینما و تئاتر، سالن بدنسازی، زمین بازی کودکان و رستوران های جذاب است. ساعت کاری این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب می باشد.

بسیاری از کسانی که به وادی استانبول می روند، جذب طبیعت این منطقه می شوند. اگر قصد اجاره یا خرید خانه در ترکیه را دارید این منطقه از بهترین مناطق برای سکونت است.

مرکز خرید فروم استانبول (Forum Istanbul)

مرکز خرید فروم استانبول از بزرگترین مراکز خرید استانبول و ترکیه است که در قسمت اروپایی این شهر در محله باغچه شهیر قرار دارد. در این مرکز خرید می توانید از 286 فروشگاه و برندهای معروفی همچون M&S، Mango، Zara، Karaca،  LCW و... خرید کنید. مرکز خرید فروم استانبول دارای سالن نمایش سینمای نمایش سینمای Imax، سالن بولینگ، آکواریوم سی لایف، پیست اسکی روی یخ، اتاق بازی مخصوص کودکان، پارک ژوراسیک و رستوران های مختلف است.

مرکز خرید ونیزیا(Venizia Mall)

مرکز خرید ونیزیا یکی از مراکز خرید زیبا در منطقه قاضی عثمان پاشا و در بخش اروپایی استانبول می باشد. همانطور که از نام این مرکز پیداست معماری آن از شهر ونیز ایتالیا الهام گرفته است که در محوطه ای روباز رودی مصنوعی از میان مرکز رد می شود و میتوانید با اجاره قایق(گندولا)درمیان ونیزیا بچرخید. در میان آن نیز برجی شبیه برج ساعت سنت مارک ونیز واقع شده است. ونیزیا ترکیبی از مراکز تجاری و مسکونی است.

 واحد های تجاری شامل فروشگاه های پوشاک و لوازم خانگی، سالن های سینما، رستوران و کافه می باشد. یکی از نکات مثبت این مرکز خرید گذاشتن ویلچر برای افرادی ناتوان که قادر به پیاده رفتن نیستند می باشد.

مرکز خرید پالادیوم استانبول (Palladium Mall)

مرکز خرید پالادیوم که در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته است از بزرگ ترین مراکز خرید ترکیه است. پیش از هر چیز سبک معماری جالب و شگفت انگیز آن نظر شما را جلب می کند. این مرکز خرید با 190 فروشگاه‌ مختلف، سالن سینما و تئاتر و فودکورتی بزرگ در حال سرویس دهی هستند.

مراکز خرید در استانبول بسیار است. ما در این مقاله فقط به بخشی از آن ها پرداختیم. به شما پیشنهاد می شود در سفر به ترکیه به این مراکز خرید سر بزنید و لذت ببرید.

لوکس ترین هتل های ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/08/05

در چند سال اخیر ترکیه به علت آب و هوای مناسب، امکانات خوب و جاذبه های توریستی به یکی از نقاط مهم گردشگری جهان تبدیل شده است و چیزی حدود 45 میلیون گردشگر خارجی جذب کرده است. از همین رو صنعت توریستی به عنوان مهم ترین منبع درآمد ترکیه به شمار می رود.  هتل ها در گردشگری یک کشور اهمیت زیادی دارد. در این مقاله به بررسی لوکس ترین هتل های ترکیه می پردازیم تا اگر در آینده قصد سفر به ترکیه را داشتید، سفری لذت بخش را تجربه کنید.    

1)هتل چهار فصل استانبول(Four Seasons Hotel Istanbul)

هتل چهار فصل استانبول ترکیه که در تنگه بسفر و منطقه بشکیتاش قرار دارد یکی از بهترین هتل های استانبول به شمار می رود. این هتل 5 ستاره از عمارت های به جا مانده دوره عثمانی می باشد. سبک معماری منحصر به فرد و کلاسیک به همراه امکانات لوکس آن اقامتی به‌ یاد ماندنی برای میهمانان فراهم می‌کند. قیمت اتاق های این هتل حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار برای یک شب است. این قیمت به نوع اتاق، متراژ، منظره و نوع سرویس بستگی دارد.

برخی از امکانات هتل چهار فصل استانبول:

امکانات تفریحی و ورزشی: این هتل دارای باشگاه های بدنسازی، استخرهای سرپوشیده و استخرهای رو باز، سونا و جکوزی می باشد. در حمام های این هتل می توانید از خدمات ماساژ نیز بهره ببرید.

رستوران‌های هتل: رستوران آکوا که در تراس هتل قرار دارد منظره ای زیبا به سمت تنگه بسفر دارد. در این رستوران انواع غذاهای مدیترانه ای، ایتالیایی وترکی سرو می شود. وعده صبحانه نیز به صورت بوفه با تنوع بالا می باشد.

سایر امکانات هتل:  پارکینگ اختصاصی، اینترنت وای فای رایگان، خدمات ویژه معلولین، فروشگاه، کافی شاپ، زمین بازی، صندوق امانات، سیستم تهویه هوای مطبوع، آرایشگاه، کرایه اتومبیل، پارکینگ اختصاصی، خدمات لباسشویی و خشک شویی.

2) هتل کاسا دی ماریس(Casa De Maris Spa & Resort Hotel)

این هتل 5 ستاره با چشم اندازی فوق العاده رو به دریا یکی از زیباترین هتل های منطقه مارماریس شهر موغلا است. ازتراس این هتل منظره بی نظیر دریا مشاهده می شود. قیمت اتاق های این هتل حدود ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار برای یک شب دو نفره است. کارکنان هتل به زبان های ترکی، انگلیسی، آلمانی و عربی صحبت می کنند.

برخی از امکانات هتل کاسا دی ماریس:

امکانات تفریحی و ورزشی: هتل کاسا دی ماری شامل سالن بدنسازی، استخر روباز، میز بیلیارد و پینگ پونگ است. مرکز آبگرم و ماساژ هتل نیز از حمام ترکی ، سونا و خدمات ماساژ تشکیل شده است.

رستوران‌های هتل: رستوران های هتل غذاهایی ترکی، سنتی، بین المللی و دریایی را با بالاترین کیفیت سرو می کنند. تعداد زیادی رستوران با منو و بوفه در این رستوران وجود دارد. برای خورن میان وعده نیز می توانید به اسنک بار هتل مراجعه کرده و از خوردن میان وعده های لذیذ لذت بروید.

سایر امکانات هتل: اینترنت وای فای رایگان، فروشگاه، زمین بازی، روم سرويس، پاسخگویی 24 ساعته، آرایشگاه، کرایه اتومبیل با راننده، سیستم تهویه هوای مطبوع، خدمات خشکشویی.

3) هتل کراون پلازا (Crowne Plaza Antalya)

این هتل 5 ستاره از لوکس ترین هتل های آنتالیا محسوب می شود. اتاق های این هتل دارای تراس با نمایی زیبا از دریای مدیترانه و کوه های اطراف دارند. قیمت اتاق های این هتل حدود 700 تا ۱۰۰۰ دلار برای یک شب است.

برخی از امکانات هتل کراون پلازا:

امکانات تفریحی و ورزشی: مهمانان هتل کراون پلازا می‌توانند از امکانات تفریحی و ورزشی از جمله سالن ورزشی، استخرهای سرپوشیده و روباز، سونا،  بیلیارد، تنیس، حمام ترکی و خدمات ماساژ درمانی استفاده کنند.

رستوران‌های هتل: این هتل دارای رستوران های بسیاری می باشد که انواع غذاهای ایتالیایی، مکزیکی،سنتی و بین المللی ترکی با بالاترین کیفیت تهیه می شوند تا میهمانان از طعم غذا ها لذت ببرند. همچنین صبحانه به صورت بوفه سرو می شود.

سایر امکانات هتل: اینترنت وای فای رایگان، فروشگاه، پاسخگویی ۲۴ ساعته، آرایشگاه، صندوق امانات، زمین بازی، سیستم تهویه هوای مطبوع، خدمات خشکشویی.

 اگر به دنبال اجاره یا خرید خانه در ترکیه هسیتد با مراجعه به سایت ما می توانید بهترین موارد را خریداری کنید. برای دانستن اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید.

4) هتل لیبرتی لارا(Liberty Hotels Lara)

 هتل لیبرتی در منطقه لارا، یکی از هتل های لوکس در شهر آنتالیا می باشد که در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته است. این هتل دارای 311 اتاق بسیار لوکس و شیک است. این هتل ساحلی اختصاصی، استخری درون محوطه و داخل هتل دارد. خدمه ی این هتل می توانند به زبان های ترکی، روسی، فارسی و آلمانی صحبت کنند.

برخی از امکانات هتل لیبرتی لارا:

امکانات تفریحی و ورزشی: از امکانات تفریحی این هتل می توان به سالن بدنسازی، زمین تنیس، زمین والیبال، مینی گلف، استخر سرپوشیده، سونا، جکوزی، حمام ترکی، سالن ماساژ اشاره کرد.

رستوران‌های هتل: رستوران این هتل انواع غذاهای ترکی و بین المللی را با بالاترین کیفیت سرو می کند. پخش زنده موسیقی و مراسم شعبده بازی در حین غذا خوردن از نکات جذاب این هتل است.

سایر امکانات هتل: اینترنت وای فای رایگان، صندوق امانات، پاسخگویی ۲۴ ساعته، فروشگاه، آرایشگاه، زمین بازی، سیستم تهویه هوای مطبوع،  خدمات پزشکی، خدمات خشکشویی.

5) هتل گرانادا لاکچری بلک (Granada Luxury Belek)

هتل 5 ستاره گرانادا لاکچری شهر بلک در منطقه سریک آنتالیا واقع شده است. این هتل دارای ساحلی اختصاصی است که با 5 دقیقه پیاده روی به آن می رسید.

برخی از امکانات هتل گرانادا لاکچری بلک:

امکانات تفریحی و ورزشی: این هتل دارای خدمات تفریحی و ورزشی از جمله استخر سرپوشیده و رو باز، استخر موج، استخر ویژه کودکان، سالن بدنسازی، تنیس، بیلیارد، بولینگ، حمام ترکی، سونا، سالن ماساژ است.

رستوران‌های هتل: این هتل  دارای رستوران ها و کافه های  متنوع و گوناگون است که در آنها انواع غذاهای ترکی و بین المللی به صورت بوفه و منو سرو می‌ شود.

سایر امکانات هتل: اینترنت وای فای رایگان، صندوق امانات، پاسخگویی ۲۴ ساعته، فروشگاه، آرایشگاه، زمین بازی، سیستم تهویه هوای مطبوع، کرایه اتومبیل، خدمات نگهداری کودک، خدمات خشکشویی.

ما در این مقاله به بخش کوچکی از هتل های ترکیه اشاره کردیم. هتل های فوق العاده دیگری نیز در ترکیه وجود دارد که با یک جستجوی ساده می توان اطلاعات زیادی در موردآن ها به دست آورد.

بیمه های درمانی در ترکیه به چه صورت است؟

تاریخ ارسال : 1400/07/29

در چند سال اخیر به دلیل رشد صعودی اقتصاد، بسیاری از مناطق ترکیه پیشرفت چشمگیری در زمینه پزشکی داشتند و بیمارستان های زیادی افتتاح و راه اندازی کردند. همچنین در زمینه خدمات درمانی و سلامت پیشرفت های متعددی داشته است. در سال 2014 دولت توانست با تصویب قانون مهاجران خود را الزام به بیمه کردن کنند. بنابراین طبق قانون یکی از مدارک لازم برای دریافت اقامت ترکیه گرفتن بیمه درمانی است. به همین منظور در صورتی که شما برای مواردی از جمله کار در ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه، خرید خانه در ترکیه، تحصیل در ترکیه و … اقدام می کنید لازم است برای بیمه درمانی نیز اقدام کنید. در این مطلب قصد داریم انواع و شرایط دریافت بیمه درمانی در ترکیه را بررسی کنیم.

بیمه درمانی چیست؟

بیمه درمانی یا سلامت نوعی از بیمه است که هزینه های درمانی شامل معاینه، تشخیص و معالجه را کاهش می دهد. بیمه درمانی در ترکیه طبق قانون از مدارک لازم برای دریافت اقامت موقت یا دائم در ترکیه است. بنابراین اگر شما به قصد تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، کار و... قصد اقامت در ترکیه را دارید حتما باید بیمه درمانی در ترکیه داشته باشید.

انواع بیمه درمانی برای خارجی ها در ترکیه

همانطور که در بالا اشاره کردیم بیمه درمانی برای مهاجران اجباری است چرا که هزینه های درمان در صورت نداشتن بیمه بسیار بالا می باشد. البته باید به این نکته توجه داشت که بیمه درمانی در کشور در ترکیه برای افراد زیر 18 سال و بالای 65 سال در شرایط خاص اجباری نیست.

  • بیمه دولتی شرکت های خصوصی: این بیمه مخصوص کسانی است که در ترکیه شرکت خود را ثبت کرده اند یا سرمایه گذار هستند. همچنین زمانی که شخصی در یک شرکت ترکیه ای مشغول به کار است می تواند از این بیمه استفاده کند. در این صورت شرکت موظف است که کارمندان خود را بیمه کند.

  • بیمه خصوصی شرکت های خصوصی: بیمه خصوصی رایج ترین و آسان ترین بیمه درمانی برای خارجی ها است. افرادی که مهاجرتی غیر از کار و سرمایه گذاری دارند از این نوع بیمه استفاده می کنند. این نوع بیمه برای کسانی که قصد اقامت کوتاه یا بلند مدت دارند بسیار توصیه می شود.

مزایای بیمه درمانی خصوصی ترکیه

  • برای درمان هر گونه بیماری از جمله تصادف یا بستری در بیمارستان های خصوصی با قیمتی بسیار پایین تا یک سال برآورده نمایید.

  • اگر شما از پس هزینه بیمه برنمی آید می توانید از بیمه درمانی خصوصی استفاده کنید و در آینده پرداخت کنید.

  • با بیمه درمانی خصوصی ترکیه از بالاترین کیفیت خدمات بهره مند می شوید.

  • با بیمه درمانی خصوصی چه بستری سرپایی یا بستری چند روزه داشته باشید بهترین کیفیت را دریافت خواهید کرد.

  • بیمه دانشجویی در ترکیه: افرادی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند باید نسبت به گرفتن بیمه دانشجویی اقدام کنند. البته تمام دانشجویان در 3 ماه ابتدایی حق استفاده از بیمه دولتی را دارند اما بعد از آن با مراجعه به مراکز بیمه باید خود را بیمه کنند. بسیاری از دانشگاه ها مراکز بیمه مخصوص به خود را دارند که به صورت رایگان خدمات درمانی و پزشکی انجام می دهند.

اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید می توانید به سایت ما مراجعه کرده و با مشاوره بهترین خانه در ترکیه را بر اساس بودجه و شرایط خود خریداری کنید.

هزینه های بیمه درمانی خارجی ها در ترکیه

هزینه های درمانی در ترکیه بسیار سنگین است؛ هزینه ویزیت یک بیمار چیزی حدود 70 تا 200 لیر است. بنابراین یک بیمه درمانی مناسب به شما کمک بسیاری می کند. هزینه بیمه های درمانی در ترکیه از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است.

  1. برای افراد زیر 18 و بالای 65 سال هزینه درمانی رایگان است.

  2. افراد 18 تا 23 سال حدودا 400 تا 500 لیر در سال هزینه بیمه درمانی باید بپردازند.

  3. افراد 23 تا 65 سال حدودا 3000 لیر در سال هزینه بیمه درمانی باید پرداخت کنند.

خدمات بیمه های درمانی در ترکیه

  • هزینه درمان و عمل های سرپایی

  • هزینه های خدماتی مانند اتاق عمل، بی هوشی، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و …

  • هزینه ویزیت پزشک

  • هزینه پیوند اعضا

  • هزینه رادیولوژی و دیالیز

  • هزینه شیمی درمانی و پرتو درمانی

  • هزینه برخی داروها

  • هزینه ام آر آی

مدارک لازم ثبت نام بیمه درمانی خارجی ها در ترکیه

  • کپی گذر نامه

  • کارت اقامت

  • کد مالیاتی

  • آدرس محل سکونت در ترکیه

شرکت های خصوصی بیمه درمانی در ترکیه

شرکت بیمه ای که انتخاب می کنید باید توسط اداره مهاجرت مورد تایید باشد. در لیست زیر شرکت های بیمه درمانی خصوصی در ترکیه را می توانید مشاهده کنید. شرکت نیپون یکی از قدیمی ترین شرکت های بیمه با 70 سال سابقه در ترکیه است.

  • Nippon Sigorta
  • Axa Sigorta
  • Allianz Sigorta
  • Ergo Sigorta
  • Groupama Sigorta

 

 

 

 

 

معروف ترین بازیگران مرد ترکیه را بشناسید

تاریخ ارسال : 1400/07/26

در چند سال اخیر فیلم و سریال های ترکیه ای به دلیل وجود شبکه های مختلف فارسی زبان بسیار محبوب و پرطرفدار شده اند. کشور ترکیه در صنعت فیلم و سریال بازیگران بسیار خوب و با استعدادی را به جهان معرفی کرده است. به جرات می توان گفت یکی از راه های پیشرفت اقتصادی ترکیه فروش سریال های تلویزیونی بوده است. به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه مند به بازیگری از کشورهای نزدیک دیگر برای کار در زمینه بازیگری کشور ترکیه را انتخاب می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا معروف ترین بازیگران مرد ترکیه را بشناسید.

كیوانچ تاتلیتوغ

کیوانچ تاتلیتوغ در 27 اکتبر 1983 در شهر آدانا متولد شد. این هنرپیشه و مدل معروف در غرب به عنوان بردپیت خاورمیانه شناخته می شود. اولین تجربه بازیگری او در سریال نقره در سال 2005 بود.

تاتلیتوغ شهرت خود را به خاطر ایفای نقش کوزی در سریال کوزی و گونی و مهند در سریال عشق ممنوعه به دست آورده است. آخرین کار تلویزیونی این بازیگر سریال برخورد بود که محبوبیت بسیاری نه تنها در ترکیه بلکه در جهان پیدا کرد.

تاتلیتوغ در حرفه مدلینگ نیز شهرت جهانی دارد. او چندین سال نیز مدل برند mavi بوده است. او در کنار حرفه بازیگری نیز به همراه برادر خود به هتل سازی مشغول است.

انگین آکیورت

این هنرپیشه مشهور ترکیه ای در 12 اکتبر 1981 در آنکارا متولد شد. او بعد از پایان دوره دبیرستان به دانشکده تاریخ رفت و در سال 2002 لیسانس خود را گرفت. پس از آن در دوره استعدادیابی بازیگری شرکت کرد و نفر اول شد و اینگونه بود که سرنوشت این بازیگر از تاریخدانی به بازیگری تغییر پیدا کرد.

 

انگین آکیورت با بازی در نفش کریم در سریال فاطماگل در ترکیه مشهور شد. از فیلم ها و سریال های دیگری که انگین اکیورک در آنها ایفای نقش کرده است می توان به عشق پول سیاه یا لطیفه، تا حد مرگ و دختر سفیر اشاره کرد.

بوراک اوزچیویت

بوراک اوزچیویت متولد سال 1984 در شهر استانبول است. او از دانشگاه مارمارا استانبول در رشته هنرهای زیبا فارغ تحصیل شد و پس از آن به عنوان مدل فعالیت کرد. در سال 2003 توانست عنوان دومی "بهترین مدل جهان" را از آن خود کند.

بوراک را بیشتر به خاطر بازی اش در سریال های حریم سلطان در نقش بالی خان، چکاوک در نقش کامران و عشق سیاه درنقش کمال می شناسند. او این روزها در سریال موسس عثمان در نقش عثمان خان ایفای نقش می کند.

بوراک اوزچیویت در سال 2017 با فحریه اوجن دیگر بازیگر معروف ترکیه ازدواج کرد. ثمره این ازدواج پسری به نام کاران است.

کنعان ایمیرزالی‌ اوغلو

کنعان ایمیرزالی‌ اوغلو هنرپیشه، مدل و مجری ترکیه ای در 18 ژوئن 1974 در شهر آنکارا متولد شد. تحصیلات دانشگاهی خود را در در رشته ریاضی در دانشگاه استانبول به اتمام رساند. او در سال 1997 در مسابقه بهترین مدل مرد جهان شرکت کرد و مقام اول کسب کرد.

کنعان ایمیرزالی ‌اوغلو بیشتر به خاطر بازی در سریال ایزل به شهرت رسید. او در سال 2012 باا بازی در سریال کارادایی مبلغ 4 میلیون دلار دریافت کرد.

آراس بولوت اینملی

آراس بولوت اینملی متولد 25 آگوست 1990 در خانواده ای هنرمند در شهر استانبول متولد شد. او فارغ تحصیل رشته مهندسی صنایع هوایی از دانشگاه فنی استانبول می باشد. در سال 2009 با حضور در عرصه تبلیغات شناخته شد و بعد از آن با بازی در سریال کوچه های پشتی تجربه بازی در تلویزیون را به دست آورد.

او با بازی در سریال روزی روزگاری در  نقش مته آکارسو و حریم سلطان در نقش شاهزاده بایزید به اوج محبوبیت خود رسید.

جان یامان

جان یامان بازیگر و مدل جذاب ترکیه ای متولد 8 نوامبر 1989 در استانبول ترکیه است. او فارغ تخصیل رشته حقوق از دانشگاه یدی تپه استانبول است. در سال 2019 عنوان بهترین مدل و بازیگر ترکیه ای را از آن خود کرد.

جان فعالیت حرفه ای خود را با سریال دلدادگی در نقش بدیر آغاز کرد. سریال های ماه کامل، پرنده سحرخیر و آقای اشتباه از آثار معروف دیگر این بازیگر است.

اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید می توانید به سایت ما مراجعه کرده و با مشاوره بهترین خانه در ترکیه را بر اساس بودجه و شرایط خود خریداری کنید.

 

بوراک دنیز

بوراک دنیز بازیگر و مدل ترکیه ای در 17 فوریه 1991 در شهر استانبول زاده شد. او فارغ تحصیل رشته  تاریخ هنر در دانشگاه چاناک قلعه است. بوراک دو سال متوالی نامزد جایزه پروانه طلایی ترکیه شد. اولین بار با بازی در سریال خاطرات دانشکده در نقش اونور جلوی دوربین رفت.

از جمله سریال های معروف آن می توان به سریال عشق حرف حالیش نمیشه درنقش مورات و سریال حکایت ما در نقش باریش اشاره کرد.

چاعاتای اولوسوی

چاعاتای اولوسوی بازیگر و مدل جوان و پرطرفدار ترکیه ای متولد ۲۳ سپتامبر سال 1990 از شهر استانبول است. او در سال 2010 در مسابقه مدلینگ در ترکیه شرکت کرد و عنوان بهترین مدل را از آن خود کرد.

چاعاتای حرفه بازیگری را با بازی در سریال فریحا آغاز کرد. از دیگر سریال های موفق او می توان به سریال نفوذی در نقش سارپ و محافظ در نقش هاکان اشاره کرد.

برترین سریال های ترکیه ای

  • سریال ترکی گلپری
  • سریال ترکی سوگند
  • سریال ترکی عطر عشق
  • سریال ترکی سیب ممنوعه
  • سریال ترکی عشق اجاره ای
  • سریال ترکی استانبول ظالم

 

 

 

 

 

 

 

 

آشنایی با انواع مسکن در ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/07/24

کشور ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی، امکانات رفاهی، شرایط زندگی مناسب و جاذبه های توریستی خود سالانه مهاجران زیادی از کشور های مختلف را می پذیرد. صنعت ترکیه به واسطه تقاضای بالای خرید خانه در ترکیه از طرف مهاجران خارجی خصوصا شهروندان ایرانی توانسته روند رو به رشدی داشته باشد برای خرید خانه در ترکیه باید توجه کنید که چه انتظاراتی از خانه دلخواهتان دارید و اولویت های شما برای خرید خانه چیست. در ترکیه مساکن به دلیل سبک های مختلف سنتی و مدرن انواع گوناگونی دارند. انواع مسکن در ترکیه به 3 دسته کلی تقسیم می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع مسکن در ترکیه، ویژگی و جزئیات آن بپردازیم.

آپارتمان ها

آپارتمان ها در ترکیه به دلیل قیمت مناسب و طرح های شیک و مدرن مناسب افراد بسیاری هستند. آپارتمان ها معمولا از یک سالن پذیرایی، یک اتاق نشیمن و یک یا دو اتاق خواب تشکیل می شود. آپارتمان های لوکسی که در ترکیه وجود دارد معمولا از تجهیزات پیشرفته ای برخوردارند. آپارتمان ها در ترکیه ، شامل انواع واحد های معمولی یا پنت هاوس ، آپارتمان های دوبلکس و تریپلکس هستند.

آپارتمان های معمولی(نرمال آپارتمان)

آپارتمان های معمولی آپارتمان های عادی 4 یا 5 طبقه ای هستند که به صورت نوساز یا قدیمی در سطح شهر وجود دارند. این دسته از آپارتمان ها را می توان با قیمت مناسبی خریداری کرد. قیمت آپارتمان های معمولی با توجه به متراژ، سن بنا، محله و تعداد طبقات متغیر است. این نوع آپارتمان ها فاقد امکانات رفاهی، فضای سبز و نگهبانی است. همچنین سیستم تهویه مرکزی در آپارتمان های معمولی وجود ندارد. شارژ ماهیانه آن بسیار کم است و چیزی حدود 30 تا 150 لیر است.

آپارتمان های پنت هوس

آپارتمان های پنت هوس از لوکس ترین خانه های ترکیه به حساب می آید که در طبقه آخر ساختمان های بزرگ و آسمان خراش قرار گرفته است. این نوع آپارتمان ها معمولا دارای دیوار های شیشه ای هستند که نمایی از کل شهر، دریا یا جنگل را برای افراد ارائه می‌دهند.

خانه های پنت هوس از آسانسورهای اختصاصی، تراس هایی بزرگ، سیستم های هوشمند و... برخوردار هستند. لونت و بشکتیاش از مناطق لوکس و دارای خانه های پنت هوس در ترکیه می باشد.

آپارتمان های دوبلکس

آپارتمان های دوبلکس همانطور که از نام شان پیداست دارای دو طبقه می باشند که توسط راه پله به هم متصل می شوند. در طبقه اول آپارتمان های دوبلکس سالن ها و آشپزخانه و در طبقه دوم اتاق خواب ها و حمام می باشد. قیمت آپارتمان های دوبلکس نسبت به آپارتمان های معمولی بالاتر است چرا که ساختار آن با دیگر خانه ها کاملا متفاوت است.

آپارتمان های تریلپلکس

آپارتمان های تریلپلکس دارای سه طبقه هستند که توسط راه پله ها به یکدیگر متصل می شوند. این آپارتمان ها به شکلی است که در طبقه اول آشپزخانه، سالن پذیرایی و اتاق نشیمن ، طبقه دوم اتاق خواب و حمام می باشد. به طور کلی طبقه سوم این آپارتمان ها به صورت اتاق کار یا باشگاه ورزشی خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

سوئیت آپارتمان ها

سوئیت ها برای افرادی که به تنهایی برای کار یا تحصیل به کشور ترکیه مهاجرت کرده اند بسیار مناسب است. این نوع آپارتمان ها به شکل یک اتاق است که در بخشی از آن تخت و کمد لباس و بخشی دیگر آشپزخانه و اتاق نشیمن است. اجاره و خرید سوئیت آپارتمان ها بسیار ارزان است.

اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید می توانید به سایت ما مراجعه کرده و با مشاوره بهترین خانه در ترکیه را بر اساس بودجه و شرایط خود خریداری کنید.

سیته ها(شهرک)

سیته ها به دو دسته سیته های معمولی و سیته های رزیدنس تقسیم می شود.

سیته های معمولی

به مجموع چندین ساختمان و برج مسکونی که در فضای چند هزار متری قرار دارد سیته می گویند. سیته ها نسبت به آپارتمان ها محبوبیت بیشتری دارند چرا که در سیته ها امکانات رفاهی بسیار است. سیته ها از امنیت بالایی برخوردارند چون توسط نگهبان مرکزی محافظت می شود. قیمت سیته ‌های معمولی نسبت به آپارتمان های معمولی گران تر است.

سیته های رزیدنس

در چند سال اخیر سیته های رزیدنس به دلیل مدرن بودن و امکانات بالا مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است. امکاناتی مانند باشگاه های ورزشی، استخر، سونا، فضای سبز، رستوران، زمین بازی کودکان، نگهبان مجزا و... با توجه به امکانات مجهز آن قیمت خرید سیته ها بیشتر از انواع دیگر است.

 

خانه های مستقل و ویلاها

خانه های مستقل و ویلاها از گران ترین مسکن ها به حساب می آید. بیشتر ثروتمندان جهان مایل به خرید ویلا در ترکیه هستند. قیمت این ویلاها با توجه به متراژ و موقعیت آن متغیر است. این ویلا ها دارای فضای سبز، استخر و امکانات بسیاری می باشند. برخی از این ویلاها در سیته ها و برخی دیگر به صورت مستقل ساخته شده اند. ویلاهای سیته برای مهاجران یا کسانی که دائما در ترکیه نیستند گزینه مناسبی است. شارژ ماهیانه این ویلاها از 1500 لیر به بالا می باشد.

نکات مهم برای انتخاب انواع مسکن در ترکیه

  1. بودجه مالی
  2. در دسترس بودن وسایل نقلیه عمومی
  3. دسترسی سریع به امکانات شهری
  4. امکانات رفاهی
  5. وضعیت ایمنی ساختمان
  6. کیفیت ساختمان
  7. دارا بودن آسانسور

در این مقاله سعی کردیم به مسائلی که مهاجران در هنگام خرید مسکن در ترکیه ممکن است با آن مواجه شود اشاره کنیم. امید است که برای شما مفید بوده باشد.


صفحه 3 از 5