بهترین شهرها برای خرید خانه در ترکیه کدامند؟

تاریخ ارسال : 1400/07/09

کشور ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی، امکانات رفاهی بیشتر، شرایط زندگی مناسب و جاذبه های توریستی خود سالانه مهاجران زیادی از کشور های مختلف را می پذیرد.صنعت ساخت و ساز ترکیه به عنوان دومین کشور بزرگ دنیا پس ازکشور چین شناخته شده است. این صنعت به واسطه تقاضای بالای خرید خانه در ترکیه از طرف مهاجران خارجی خصوصا شهروندان ایرانی توانسته روند رو به رشدی داشته باشد. یکی از سریع ترین راه های اخذ اقامت، خرید خانه در ترکیه است و انتخاب شهر یا محله مناسب یکی از سوالاتی است که ذهن شهروندان خارجی را درگیر کرده است.در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین شهرها برای خرید خانه در ترکیه بپردازیم.

1)استانبول

بهترین شهر ترکیه برای خرید خانه با توجه به امکانات شهری و زیرساخت های حمل و نقل عمومی و جاذبه های گردشگری، استانبول است.استانبول بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه است که در شمال غربی این کشور در منطقه مرمره قرار گرفته است. همچنین این شهر میان دو قاره آسیا و اروپا گسترده شده است.خرید خانه در این شهر یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری می باشد.

بهترین منطقه استانبول برای خرید خانه کاملا بستگی به شرایط و بودجه شما دارد. از گران ترین محله های استانبول برای خرید خانه می توان به محله بشکیتاش، ساری یر، باکرکوی و شیلشی اشاره کرد. ارزان ترین محله ها نیز محله های اسنیورت ، سیلیوری، عمرانیه و غازی عثمان پاشا می باشد. در کل قیمت هر متر مربع، ۴۴۳۲ لیر است که به پول ایران هر متر مربع حدود ۱۵ میلیون تومان می باشد.

2)آنتالیا

آنتالیا از نگاه شهروندان ایرانی و دیگر کشور های خارجی یکی از بهترین گزینه ها برای خرید خانه و زندگی محسوب می شود.این شهر توریستی با جاذبه های گردشگری فراوان در جنوب غربی ترکیه و کنار دریای مدیترانه قرار دارد.این شهر یکی از زیباترین شهر های ساحلی کشور ترکیه است.خرید خانه در این شهر برای کسانی که می خواهند کسب و کاری مرتبط با توریستی و گردشگری داشته باشند بسیار مناسب است.

لارا و کونیالتی از گران ترین مناطق آنتالیا و کپز و دوش ملتی از مناطق متوسط با خانه هایی قیمت پایین تر هستند. هزینه خرید خانه در آنتالیا، قیمت هر متر مربع  ۴۱۰۰ لیر و به پول ایران هر متر مربع ۱۲ میلیون تومان می باشد.

3)آنکارا

این شهر پایتخت کشور ترکیه و دومین شهر بزرگ بعد از استانبول می باشد.این شهر به دلیل رونق ساخت و ساز، هزینه های مناسب، فضای امن و دانشگاه های معتبر از بهترین گزینه ها برای خرید خانه در ترکیه است. کیفیت و هزینه زندگی در آنکارا، در مقایسه با شهرهای دیگر ترکیه متفاوت است.آنکارا برای کسانی که خواهان زندگی آرام در شهر های بزرگ هستند یا قصد تاسیس شرکت را دارند بسیار مناسب است.

محله های کیزیلای و چانکایا در آنکارا را می توان از بهترین محله هایی دانست که می توان برای زندگی انتخاب کرد.منطقه کیزیلای مرکز شهر آنکارا است که پر از مراکز خرید و مراکز اداری، تجاری، خدماتی، بهداشتی و رفاهی می باشد.همچنین سفارت آمریکا در این منطقه قرار دارد.

منطقه چانکایا  ازگران ترین منطقه های شهر آنکارا می باشد که مجتمع های مسکونی و آپارتمان های لوکس و لاکچری با امکانات کامل را دارا می باشد.

به طور متوسط قیمت هر متر مربع  آپارتمان در آنکارا ۱۸۶۱ لیر و به پول ایران هر متر مربع 6 میلیون تومان می باشد.

4)ازمیر

شهر ازمیر سومین شهر بزرگ در غرب ترکیه و در ساحل دریای اژه واقع شده است.این شهر یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه می باشد.اگر به دنبال آرامش و امنیت هستید ازمیر گزینه ای عالی است.تنها 4 میلیون نفر در این شهر بزرگ زندگی می کنند.هزینه های زندگی در این شهر نسبت به استانبول بسیار پایین است. هزینه زندگی در ازمیر ۱۹ درصد کمتر از استانبول می باشد. قیمت هر متر مربع  در ازمیر ۳۵۶۹ لیر و به پول ایران هر مترمربع ۱۱ میلیون تومان می باشد.

از بهترین محله های ازمیر برای خرید خانه میتوان به مناطقی همچون نارلی دره، کارشیاکا، بورنووا و گوزل باغچه اشاره کرد.

5)شهر وان

شهر وان شهری تقریبا کوچک در شرق کشور ترکیه و نزدیک مرز ایران می باشد.این شهر از جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی برخوردار است. اغلب گردشگران به قصد خرید خانه یا سرمایه گذاری به این شهر وارد می شوند.

مانند تمام شهرهای دیگر، قیمت خرید خانه در وان به شرایط زیادی بستگی دارد. از جمله موقعیت مکانی خانه، نزدیکی یا دوری به مرکز شهر، نوساز بودن یا نبودن آن، امکانات خانه و چند طبقه بودن آنقیمت هر متر مربع در وان از 2000 لیر شروع می شود و تا 5000 لیر هم می رسد.

6)بلک

شهر بلک در نزدیکی شهر آنتالیا و 28 کیلومتری فرودگاه قرار دارد.این شهر کوچک اقامتگاهی به خاطر هتل ها و ساختمان های لاکچری و مدرن، امکانات ورزشی و تفریحی از جمله مرکز گلف 5 ستاره، زمین های فوتبال و تنیس، جاذبه های ساحلیو کوهستانی طبیعی از شهرت فراوانی برخوردار است.

7)بدروم

شهر بدروم در استان موغله ترکیه و در جوار دریای اژه قرار گرفته است.این شهر کاملا ساحلی است و به همین علت گردشگران و مهاجران را به جهت خرید املاک فوق العاده اش راغب می کند.

 

بسیاری از خانه های خوش منظره بدروم بر روی دامنه کوه قرار گرفته اند.همچنین ویلاهای دارای ویوی دریا از محبوبیت بسیار بالایی در بین متقاضیان خرید خانه در این منطقه برخوردار هستند.

اگر تمایل دارید در مورد خرید خانه در ترکیه بیشتر بدانید به سایت https://yardimet.ir مراجعه کنید.


صفحه 5 از 5