جاذبه های گردشگری در ترکیه- قسمت دوم

تاریخ ارسال : 1400/09/06

ترکیه یکی از مقاصد اصلی گردشگری در جهان است. جاذبه های توریستی در ترکیه برای افرادی با علایق مختلف بسیار است. ترکیه با خط ساحلی خیره کننده، دهکده های عجیب و غریب و میراث فرهنگی بی نظیری آراسته شده است. با وجود بسیاری از مقاصد شگفت‌انگیز، ما در این مقاله تعدادی از جاذبه های گردشگری جذاب در ترکیه را برای شما گردآوری کردیم. با ما همراه باشید.

تئاتر آسپندوس

تئاتر آسپندوس که یکی از بهترین تئاترهای باستانی حفظ شده ی دوران باستان است در جنوب شهر آنتالیا قرار دارد. این تئاتر با 15000 صندلی به‌ عنوان بهترین نمونه بازمانده از یک تئاتر کلاسیک در جهان پا برجاست.

امروز، این تئاتر میزبان جشنواره سالانه اپرا و باله آسپندوس است. تئاتر آسپندوس توانسته تا به امروز بدون از دست دادن تقریباً هیچ یک از ویژگی های اصلی خود باقی بماند.

ساحل پاترا

پاتارا یکی از سواحل باشکوه ترکیه است که به خاطر خط ساحلی طولانی اش معروف است. پاترا در ساحل جنوب شرقی فتحیه واقع شده است و به دلیل فضای زیادی که دارد مورد علاقه گردشگران است؛ حتی در تعطیلات شلوغ تابستان، باز هم جذب جمعیت نخواهید شد و می توانید یک نقطه آرام و دور از جمعیت پیدا کنید.

ساحل پاتارا همچنین محل پرورش لاک پشت های در حال انقراض است.

اولودنیز

اولودنیز معروف ترین ساحل ترکیه است که در منطقه‌ی فتحیه‌ی استان موغله قرار گرفته است. این ساحل منحصر به‌ فرد جنگلی سرسبز را با آب‌های سبز آبی زیبا ترکیب می‌کند. این ساحل به خاطر سایه‌ های فیروزه‌ای خود معروف است و یکی از سواحل مدیترانه‌ای است که بیشترین عکس‌برداری را دارد.

اولودنیز همچنین به دلیل مناظر پانورامای منحصربه فردش به عنوان یکی از بهترین مکان های جهان برای پاراگلایدر در نظر گرفته می شود. اولودنیز با توجه به آب‌های شفاف و غارهای زیرآبی و جانوران غنی خود، فرصت‌های غواصی را نیز فراهم می کند.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی که در شهر استانبول قرار دارد یکی از باشکوه ترین مساجد کشور ترکیه می باشد. مسجد آبی نه تنها به دلیل 6 مناره، بلکه به دلیل تزئینات و نورپردازی داخلی، جایگاه منحصر به فردی دارد.

اِفِسوس

افسوس یک شهر بندری باستانی بود که خرابه های آن در ترکیه امروزی به خوبی حفظ شده است. این شهر زمانی مهم ترین شهر یونان و مهم ترین مرکز تجاری در منطقه مدیترانه به حساب می آمد.

 گردشگران در افسوس می توانند معماری کلاسیک یونان را تا حمله به امپراتوری روم و گسترش مسیحیت تماشا کنند. امروزه افسوس در ساحل غربی ترکیه، در 80 کیلومتری جنوب ازمیر است.

پرگامون

پرگامون یک مکان باستان‌شناسی معروف در ترکیه است که در زمان سلسله آتالید پس از مرگ اسکندر مقدونی توسعه یافت. بقایای معبد پرگاموم که زمانی یکی از مهم‌ترین کتابخانه‌های جهان باستان بود در حال حاضر مکان های باستان شناسی مهمی در ترکیه هستند. پرگامون توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی نیز ثبت شده است.

اگر قصد اقامت در ترکیه دارید با مراجعه به سایت ما می توانید شرایط، مدارک و هزینه اقامت را در سایت ما ببینید.

آنی

آنی شهری باستانی در جاده ابریشم است که هم مرز با ارمنستان است. این شهر بیش از 1600 سال پیش تأسیس شد اما دیگر مسکونی نیست. آنی به دلیل زلزله، حملات مغول و مسائل راه تجارت ویران شد.

خرابه های بسیاری در محوطه باستانی باقی مانده است که دو مورد از برجسته ترین آنها عبارتند از کلیسای سنت گرگوری و کلیسای رستگار.

سفران بولو

سفران بولو شهری در استان کارابوک در منطقه دریای سیاه ترکیه است. سافران بولو که در حال حاضر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، زمانی یک مسیر تجاری بوده است. این شهر حفاظت شده از عمارت های چوبی بازسازی شده تشکیل شده است که قبلاً خانه تاجران ثروتمند بوده است.

 سفران بولو همچنین به خاطر شیرینی‌های سنتی و صنایع دستی‌اش معروف است و مغازه‌های زیبای زیادی وجود دارد که می‌توانید سوغاتی‌های بی‌نظیری را در آنجا تهیه کنید.

ترکیه مقصد عالی برای گشت و گذار و گردشگری است. اکنون که باورنکردنی ترین جاذبه های توریستی ترکیه را شناختید در سفر به ترکیه به یاد داشته باشید که در میان خرابه‌های باستانی قدم بزنید، حواس خود را با مناظر طبیعی مجذوب کنید، از غذاهای لذیذ محلی از گرمای سواحل لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری در ترکیه- قسمت اول

تاریخ ارسال : 1400/09/03

ترکیه یکی از مقاصد اصلی گردشگری در جهان است. جاذبه های توریستی در ترکیه برای افرادی با علایق مختلف بسیار است. ترکیه با خط ساحلی خیره کننده، دهکده های عجیب و غریب و میراث فرهنگی بی نظیری آراسته شده است. با وجود بسیاری از مقاصد شگفت‌انگیز، ما در این مقاله تعدادی از جاذبه های گردشگری جذاب در ترکیه را برای شما گردآوری کردیم. با ما همراه باشید.

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه که به عنوان یکی از زیباترین ساختمان‌های جهان شناخته می‌شود به عنوان هشتمین عجایب جهان شناخته شده است. این کلیسا که توسط امپراتور بیزانس پس از میلاد ساخته شد، به عنوان بزرگترین دستاورد معماری امپراتوری بیزانس شناخته می شود و به مدت 1000 سال بزرگترین کلیسای جهان باقی مانده است. این کلیسا بعد از فتح عثمانی ها به مسجد تبدیل شد.

 ایاصوفیه در سال 1935 به موزه تبدیل شد و اکنون به عنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری فهرست شده است این موزه توسط یک گنبد مرکزی پوشیده شده است که بر روی چهار ستون قرار گرفته است. هنگام ورود به ساختمان، موزاییک های باورنکردنی و دیگر اشکال دیدنی هنر و معماری را مشاهده خواهید کرد. این بنای تاریخی معروف برای هر گردشگری که به این کشور سفر می کند، ضروری است.

کاپادوکیا

کاپادوکیا یکی دیگر از مکان های تاریخی در آناتولی مرکزی ترکیه است. چشم انداز کاپادوکیا شامل گستره های چشم گیری از سنگ های آتشفشانی نرم است که در اثر فرسایش به مخروط ها، دره ها و غارها تبدیل شده اند. کاپادوکیا سرزمینی است که به دلیل صخره‌های متمایز، میراث تاریخی و سفرهای دیدنی با بالون‌ معروف است.

شما می توانید این مقصد را با پای پیاده کشف کنید، اما اکثر بازدیدکنندگان نیز ترجیح می دهند این منظره شگفت انگیز را از یک بالون ببینند یا در دره های سرخ اسب سواری کنند.

قصر توپکاپی

کاخ توپکاپی استانبول یکی از پربازدید ترین موزه های ترکیه است که شما را به دنیای خارق العاده و مجلل سلاطین می برد. فضای داخلی این کاخ، با کاشی کاری‌های پر زرق و برق و تزئینات جواهرآلات مجلل پر شده است. در این موزه، میهمانان می توانند تمام اقلام جمع آوری شده از امپراتوری عثمانی، از جمله مجموعه اسلحه های خزانه داری امپراتوری، نقاشی های مینیاتوری، نسخه های خطی، کتاب و غیره را مشاهده کنند.

موزه کاخ توپکاپی نه تنها به خاطر معماری و مجموعه‌هایش، بلکه به خاطر تاریخ و فرهنگ امپراتوری عثمانی که به یاد می‌آورد، قابل توجه است. باغ‌های عمومی اطراف زمانی تنها حوزه سلطنتی بود، اما اکنون به روی عموم باز است.

اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید می توانید به سایت ما مراجعه کرده و با مشاوره بهترین خانه در ترکیه را بر اساس بودجه و شرایط خود خریداری کنید.

پاموکاله

پاموکاله یکی از باورنکردنی ترین عجایب طبیعی جهان است که در جنوب غربی ترکیه در نزدیکی شهری به نام دنیزلی قرار دارد. این مرکز آبگرم که در بالای تراورتن ها قرار دارد توسط رومی ها تصرف شد. پاموکاله دارای آب‌های حرارتی غنی از مواد معدنی است که از سنگ های تراورتن سفید عبور می‌کنند و فواید درمانی بسیاری دارد.

 شما پس از کاوش در تئاتر باستانی، بقایای آگورا، سالن بدنسازی، گورستان و دروازه های بزرگ شهر می توانید در آب های غنی از مواد معدنی که این شهر آبگرم باستانی را معروف کرده است، در استخر عتیقه شنا کنید.

صومعه سوملا

صومعه سوملا(صومعه مریم مقدس) یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ترکیه است که در شهر ترابزون در بالای کوه های زیگانا قرار دارد. این صومعه توسط دو راهب تأسیس شد و این مکان را به مریم مقدس وقف کردند.

این صومعه همچنین دارای چشمه مقدس، برج ناقوس،  نمازخانه، مهمانسرای، کتابخانه و اتاق های شاگردان است. این مکان در زمان امپراتور روم شرقی محلی برای آموزش بود و سلاطین عثمانی برای احترام به صومعه هدایایی تحویل می دادند.

کوه نمرود

کوه نمرود که در جنوب شرقی ترکیه می باشد در یکی از بلندترین قله‌های کوه‌های توروس قرار دارد. سرهای سنگی غول پیکر خدایان و الهه های فراموش شده که از قله به بیرون خیره شدند فضایی ترسناک را بر فراز قله کوه ایجاد می کنند.

کوه نمرود زمانی توسط این مجسمه‌های عظیم محافظت می‌شد که متأسفانه امروز فرو ریخته‌اند. محبوب ترین زمان برای بازدید هنگام طلوع خورشید است، بنابراین می توانید مجسمه ها را در حالی که از تاریکی بیرون می آیند تماشا کنید.

ترکیه مقصد عالی برای سفر و گردشگری است. اکنون که باورنکردنی ترین جاذبه های توریستی ترکیه را شناختید در سفر به ترکیه به یاد داشته باشید که در میان خرابه‌های باستانی قدم بزنید، حواس خود را با مناظر طبیعی مجذوب کنید، از غذاهای لذیذ محلی از گرمای سواحل لذت ببرید.

با بهترین رستوران های استانبول آشنا شوید

تاریخ ارسال : 1400/08/29

کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد به همین دلیل اشتراکات زیادی با فرهنگ غذایی مردم کشور ما دارد. مردم ترکیه به غذا و تغذیه اهمیت زیادی می دهند به همین علت غذاهای ترکیه تنوع بسیار بالایی دارند که این مسئله مورد توجه گردشگران با سلیقه های گوناگون قرار گرفته است. رستوران های زیادی در شهر استانبول وجود دارد که می توانید در آنجا لذیذترین غذاهای بین المللی و سنتی را تجربه کنید. در این مقاله به بررسی بهترین رستوران های استانبول می پردازیم. با ما همراه باشید.

رستوران نصرت

 این رستوران برای دوستداران گوشت گزینه بسیار مناسبی است. از زمانی که بنیانگذار آن نصرت گوکچه جادوی خود را در شبکه های اجتماعی پاشید، این رستوران دیگر نیازی به معرفی ندارد. اولین و معروف ترین شعبه این رستوران در شهر استانبول ترکیه می باشد.

جدیدترین سرآشپز مشهور جهان که به خاطر استیک های مرغوبش معروف است، شعبه های مختلفی در استانبول و سراسر جهان از جمله دوبی، نیویورک، ابوظبی، دوحه، میامی دارد. این رستوران به قدری معروف است که بسیاری از هنرمندان، خوانندگان، فتوبالیست ها و... برای چشیدن طعم استیک معروف به آنجا رفت. سبک خاص قطعه کردن گوشت و نمک پاشیدن نصرت او را به مشهورترین آشپز دنیا تبدیل کرده است.

رستوران نیکول

رستورانی که واقعا شایسته اولین ستاره میشلن ترکیه است، رستوران نیکول توسط سرآشپز آیلین یازچوغلو اداره می شود که تحصیلات خود را در مقطع دکترا در دانشگاه کمبریج رها کرد تا به دنبال اشتیاق واقعی خود یعنی آشپزی برود. او پس از پایان تحصیلات خود در موسسه کوردن بلو در پاریس، قبل از افتتاح رستوران نیکول با بسیاری از سرآشپزهای معتبر فرانسوی کار کرد.

منوهای خوش طعم از آشپزهای آموزش دیده در پاریس و تازه ترین مواد اولیه ترکیه طعم شگفت انگیزی را به نمایش می گذارد. این رستوران ویوی زیبا و دلنشینی دارد که با نشستن در تراس آن می توانید مناظر عالی از شهر را تماشا می کنید.

رستوران 360

همانطور که از نام آن پیداست، رستوران 360 استانبول نمایی 360 درجه از شهر استانبول را ارائه می دهد. این رستوران چشم انداز زیبایی از کلیسای سنت آنتین، تنگه بسفر، دریای مرمره و حجیه سوفیا دارد. 360 با منوی منحصربفردش انواع غذاهای ترکی و بین المللی برای هر سلیقه ای ارائه می دهد. این رستوران که در طبقه آخر ساختمان تاریخی میسیر قرار دارد، مورد بازدید گردشگران زیادی قرار می گیرد.

موفقیت 360 استانبول بدون کارکنان پر انرژی امکان پذیر نخواهد بود. خدمات حرفه ای چیزی است که مهمانان در اینجا می بینید. همچنین ممکن است از قیمت های مقرون به صرفه در این مکان شگفت زده شوید. دکور زیبا و فضای آرام به مشتریان اجازه می دهد در اینجا احساس آرامش کنند.

اگر قصد اقامت در ترکیه را دارید حتما به سایت ما سر بزنید و  از متخصصان ما در این زمینه مشاوره بگیرید.

رستوران پهلوان

یکی از بهترین رستوران هایی که قیمت متوسط تری نسبت به 3 رستوران بالا دارد رستوران پهوان در خیابان استقلال استانبول است. در پهلوان می توانید طعم های مختلف آشپزخانه ترکی را با قیمت های مناسب پیدا کنید. خدمات خوب این رستوران نشان دهنده سطح بالای کیفیت در این رستوران است. کیفیت و تنوع غذا در این رستوران بسیار بالاست.

رستوران اسپاگو

عنصر کلیدی این رستوران بدون شک سرآشپز مشهور ولفگانگ پاک است که به عنوان سرآشپز برتری است که برای چندین دهه اسکار دریافت کرده است.

این رستوران که روی پشت ‌بام هتل قرار گرفته است مناظر خیره‌کننده ای به سمت پارک ماچکا و تنگه بسفر دارد. در اسپاگو مطمئناً از ترکیب غذاهای آمریکایی، آسیایی و ایتالیایی لذت خواهید برد.

رستوران هفت تپه

یکی از بهترین رستوران های استانبول با چشم انداز زیبا، رستوران هفت تپه در سلطان احمد، قلب استانبول است.  این رستوران دریایی که بر روی پشت بام هتل سون هیلز قرار دارد، مناظر خیره کننده ای از شبه جزیره تاریخی استانبول را ارائه می دهد.

این رستوران دارای غذاهای کلاسیک ترکی و غذاهای بین المللی است.  این رستوران با منظره ای تماشایی از ایاصوفیه، مسجد آبی، تنگه بسفر و دریای مرمره، یکی از دیدنی ترین مکان های استانبول نیز محسوب می شود.

تعداد رستوران ها در شهر استانبول بسیار زیاد است و هر کدام دارای امکانات ویژه ای هستند. ما در این مقاله به چند مورد از آن ها اشاره کردیم. اگر شما به ترکیه سفر کردید حتما به این رستوران های استانبول یا رستوران های شهرهای دیگر رفته و تجربه ای خوش طعم و لذیذ به یادگار بگذارید.

 

تاکسی های اینترنتی در ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/08/20

تاکسی های اینترنتی در کل جهان مانند ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. تاکسی اینترنتی در ترکیه نیز با وجود اینکه ارزان نیستند اما به صرفه تر از تاکسی های سنتی هستند و مورد استفاده شهروندان و گردشگران بسیاری قرار می گیرند. اگر در این کشور زندگی می کنید یا سفر کردید با ما همراه باشید تا با انواع تاکسی های اینترنتی و مزایا هر کدام آشنا شوید.

تاکسی های اینترنتی

یکی از روش های ایمن و در دسترس استفاده از تاکسی های اینترنتی است. با نصب برنامه های تاکسی اینترنتی در تلفن همراه خود می توانید به آسانی تاکسی سفارش دهید. به کمک موقعیت یاب نزدیک‌ترین راننده به متقاضی تاکسی را شناسایی کرده و تاکسی را برای شما می فرستد. شما می توانید به روش های نقدی و کارت اعتباری هزینه تاکسی خود را پرداخت کنید.

معرفی بهترین تاکسی های اینترنتی در ترکیه

تعداد تاکسی های اینترنتی در ترکیه زیاد می باشد اما در اینجا به برخی از رایج ترن برنامه های تاکسی اینترنتی می پردازیم.

بی تاکسی(BiTaksi)

بی تاکسی یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین تاکسی های اینترنتی است که در کل ترکیه مخصوصا شهرهای استانبول و آنکارا فعالیت می کند. با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود، می توانید درخواست تاکسی کرده و خود را به مقصد برسانید.

 این برنامه با طراحی که دارد اطلاعات و عکس راننده، رتبه بندی و پلاک و شماره همراه راننده را در اختیارتان قرار می دهد. در پایان سفر نیز می توانید به نحوه رانندگی و رفتار راننده امتیاز دهید. این برنامه با قابلیت نمایش ترافیک در مسیر  این امکان را به راننده می‌دهد تا بهترین مسیر را انتخاب کنند.

سرویس های BiTaksi

  • تاکسی های زرد: این تاکسی ها مقرون به صرفه، اقتصادی و ارزان تر هستند.
  • تاکسی های آبی: این تاکسی ها نسبتا گران تر هستند و خودروهای نیمه لوکس در اختیار شما قرار می دهد.
  • تاکسی های مشکی: تاکسی های مشکی رنگ از همه تاکسی ها هزینه بیشتری دارند.

مزیت های BiTaksi

  • مقرون به صرفه بودن نسبت به تاکسی های معمولی
  • ارسال اطلاعات سفر برای دیگران
  • تنوع خودروها با قیمت های مختلف
  • اطلاع از قیمت پیش از سفر
  • تخفیف های متنوع
  • پشتیبانی برنامه از زبان انگلیسی
  • امنیت بالا
  • امکان سفرهای بین شهری
  • بی تاکسی در 90 درصد شهرهای ترکیه فعالیت می کند
  • رابط کاربری آسان

آی تاکسی(iTaksi)

یکی دیگراز تاکسی های محبوب ترکیه آی تاکسی است که رقابت سرسختی با بی تاکسی دارد. اما از آنجا که در همه شهرهای ترکیه فعال نیست، نمی تواند جای بی تاکسی را بگیرد. البته آی تاکسی بر جذب گردشگران در شهرهای توریستی تمرکز کرده است. قیمت تاکسی های آی تاکسی ارزان تر از بی تاکسی است. آی تاکسی توسط شهرداری ترکیه اداره می شود و می توانید از امنیت آن مطمئن باشید. از سوی دیگر ، تمام اتفاقات در خودرو ثبت و ضبط می شود.

سرویس های iTaksi

  • تاکسی های زرد: این تاکسی ها مقرون به صرفه، اقتصادی و ارزان تر هستند.
  • تاکسی های آبی: این تاکسی ها نسبتا گران تر هستند و خودروهای نیمه لوکس در اختیار شما قرار می دهد.
  • تاکسی های مشکی: تاکسی های مشکی رنگ از همه تاکسی ها هزینه بیشتری دارند.
  • تاکسی های ون: برای تعداد نفرات بالا از این تاکسی استفاده می شود.

مزیت های iTaksi

  • امکان دیدن رتبه راننده در سفرهای گذشته
  • هزینه پایین
  • امنیت بالا
  • پرداخت با استانبول کارت

عیب iTaksi

تنها مشکل آی تاکسی عدم لغو سفر می باشد. درصورت لغو سفر باید درصدی از کرایه را پرداخت کنید.

گت ترنسفر(Get Transfer)

یکی از هیجان انگیزترین اپلیکشن های تاکسی اینترنتی گت ترنسفر است که بین المللی است. این تاکسی برای اولین بار در جهان تاکسی هوایی ارائه داده است که قیمت آن نیز بسیار بالاست.

تاکسی های این شرکت مانند تاکسی های سطح شهر زرد و آبی نیستند. بر روی درب این تاکسی ها آرم شرکت گت ترنسفر ثبت شده است. می توان گفت تجربه استفاده از گت ترنسفر معادل کرایه اتومبیل و رانندگی همزمان است.

انواع تاکسی های گت ترنسفر

  • تاکسی اقتصادی یا اکونومیک: ارزان بوده و مناسب گردشگران و شهروندان است.
  • تاکسی پریمیوم: کرایه نسبتا بالاتری دارند.
  • تاکسی تجاری یا بیزینس: اگر به قصد تجارت یا سرمایه گذاری در ترکیه زندگی می کنید می توانید از این نوع ماشین استفاده کنید.
  • تاکسی لوکس یا لاکچری-تاکسی شاسی بلند: این نوع تاکسی مناسب افراد خاص است که هزینه بالایی دارند.
  • تاکسی ون- مینی بوس- اتوبوس: اگر به صورت گروهی به جایی می روید می توانید از تاکسی ون، مینی بوس یا اتوبوس استفاده کنید.
  • تاکسی هوایی یا هلیکوپتر: سفری لذت بخش و هیجان انگیز با تاکسی های هوایی گت ترنسفر را می توانید تجربه کنید.

اگر قصد اجاره یا خرید خانه در ترکیه را دارید یا می خواهید در مورد قیمت خانه در ترکیه اطلاع پیدا کنید یاردیم می تواند شما را راهنمایی کند.

اوبر (Uber)

یکی از معروف ترین و قدیمی ترین تاکسی های اینترنتی شرکت اوبر است که سابقه 9 سال فعالیت دارد. این شرکت در بیش از 67 کشور دنیا در حال فعالیت است. اوبر از ایالات متحده به ترکیه رسیده است. همه چیز برای این برنامه خوب پیش می رفت تا اینکه به دلیل تخلفات بسیار مجوز اوبر در ترکیه لغو شد. البته این اوبر هنوز به طور غیرقانونی کار می کند. اگر نمی خواهید ریسک کنید به هیچ عنوان از اوبر استفاده نکنید.

اما در هر صورت اگر دستگیر شوید به دلیل استفاده از اوبر جریمه می شوید. ماشین های اوبر اغلب لوکس تر از برنامه های دیگر هستند و قیمت کمتری دارند. با این حال از سال 2021 با حکم دادگاه شرکت اوبر به صورت رسمی و قانونی آغاز به فعالیت کرده است.

سرویس های Uber

UberX: این نوع تاکسی بسیار ارزان و مرقون به صرفه بوده و از خودروهای معمولی استفاده می شود.

Uber Black: در این نوع تاکسی ها از خودروهای مدل بالاتر و رانندگان حرفه ای تر استفاده می شود. قیمت این نوع خودرو از UberX بیشتر است.

Uber SUV: در این نوع سرویس از خودروهای بزرگ و شاسی بلند استفاده می شود.

Uber LUX: گران ترین سرویس اوبر است که از خوروهای لوکس و گران قیمت استفاده می شود.

نکات قابل توجه در تاکسی های اینترنتی

هنگام سوار شدن به تاکسی در ترکیه باید توجه زیادی داشته باشید. به عنوان مثال باید مطمئن شوید که خودرو دارای کمربند ایمنی جلو و عقب است در غیر این صورت فردی که جریمه می شود شما هستید نه راننده تاکسی یا مطمئن شوید که تاکسی ها دارای تاکسی متر هستند در غیر این صورت ممکن است هر کرایه ای که دوست دارند از شما بگیرند باشند  . همچنین قبل از سوار شدن هویت راننده و خودرو آن را با چیزی که درون برنامه است چک کنید.

اگر در آینده قصد سفر یا زندگی در ترکیه را دارید می توانید با نصب اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی در سطح شهر با خیال راحت سفر کنید.

بهترین نوشیدنی ها در ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/08/14

کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد به همین علت شباهت زیادی با فرهنگ غذایی مردم کشور ما دارد. مردم ترکیه به خوراکی ها و نوشیدنی ها اهمیت زیادی می دهند. نوشیدنی ها مانند غذاها تنوع بالایی دارند.  نوشیدنی های ترکیه به نوشیدنی های سرد و نوشیدنی های گرم تقسیم می شوند. در این مقاله به معرفی بهترین نوشیدنی ها در ترکیه می پردازیم.

چای ترکی(Turkish Tea)

شاید به اشتباه تصور کنید که قهوه نوشیدنی ملی ترکیه است اما در واقع چای ترکی یکی از محبوب ترین نوشیدنی های این کشور می باشد و مردم این کشور روزانه مقدار بسیاری چای مصرف می کنند. چای را در استکان های کمر باریک که زیر آنها نعلبکی گذاشته شده است سرو می کنند. چای ترکی غلیظ تر و گس تر از چای ایرانی است و معمولا تلخ هستند.

معروف ترین برند چای Caykur است که در شهر ریزه در شمال غربی ترکیه است. اصطلاح "چاییش مثل چایی پاشاست" در بین مردم ترکیه رایج است. آن ها در زمانی که چای نه خیلی داغ و نه خیلی خنک باشد و کاملا مناسب خوردن باشد از این اصطلاح استفاده می کنند.

قهوه‌ی ترک (Turkish Coffee)

قهوه ترک از نوشیدنی های معروف ترکی است که طرفداران خاص خود را دارد. قهوه ترک به قدری تلخ است که ممکن است برخی مایل به نوشیدنش نباشند. قهوه ترک غلظت بالا و رنگ سیاهی دارد که در فنجان های کوچک همراه با یک لیوان آب سرد سرو می شود که دلیل آن پاکسازی کام است.

"مننگیچ" قهوه مخصوص ترک است که از دانه ی درختچه توت درست می شود و شباهت زیادی به مغز پسته دارد. این نوع قهوه فاقد کافئین است. نوع دیگری از قهوه ترکی "دیبک" است که غلظت کمتری نسبت به قهوه مننگیج دارد. همچنین سبک تر و شیرین تر است.

سالپ یا ثعلب (Salep)

سالپ یا ثعلب نوشیدنی گرم است که از آرد ثعلب ،شیرداغ و دارچین درست می شود و در فصل زمستان بسیار کاربرد دارد. ثعلب یک نوشیدنی خوشمزه و شیرین است که شباهت زیادی به فرنی ما ایرانی ها دارد. امروزه ثعلب فقط در برخی از شهر ها مانند استانبول و توسط افراد قدیمی تهیه می شود.

 از این نوشیدنی بیشتر در وعده های صبحگاهی استفاده می شود. ثعلب علاوه بر طعم خوشمزه و لذیذش فواید درمانی فراوانی دارد. از جمله فواید آن می توان به درمان سرماخوردگی، سرفه و برونشیت اشاره کرد. در قدیم این نوشیدنی را به صورت خانگی تهیه می کردند اما امروزه پودر آماده آن در فروشگاه موجود می باشد.

ایهلامور(Ihlamur)

یکی دیگر از نوشیدنی های گرم ترکی، ایهلامور است که از دم کرده برگ گیاهی با همین نام تهیه می شود. این نوشیدنی خواص بسیار زیادی دارد و بیشتر در فصل زمستان مصرف می شود. از جمله خاصیت های آن می توان به جلوگیری از آنفولانزا، سرماخوردگی، بهبود بیماری های تنفسی، درمان تیرگی زیرچشم و... اشاره کرد.

اگر قصد اجاره یا خرید خانه در ترکیه را دارید حتما به سایت ما سر بزنید و  از متخصصان ما در این زمینه مشاوره بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

آیران (Iyran)

آیران یا همان دوغ در ترکیه مخصوصا تابستان طرفداران زیادی دارد. آیران از  ماست، آب و نمک درست می شود. گردشگران خارجی که به ترکیه سفر می کنند آیران را به خصوص با کباب ها و غذاهای گوشتی امتحان می کنند. آیران های خانگی در روستا تهیه می شود کف زیادی دارند و مانند دوغ های محلی عطر و طعم لذیذی دارند.

 لاهوسا شربتی یا شربت زائو (Lahusa Aherbeti)

لاهوسا شربت سنتی ترکیه است که مخصوص زنان باردار یا زنانی که زایمان کرده اند است. این شربت دارای بسیار مقوی است و به افزایش شیر مادر و تسکین درد کمک می کند.

 طرز تهیه این شربت بسیار سخت است و از 40 نوع ادویه مخصوص ترکی تهیه می شود.

بوزا(Boza)

بوزا یکی دیگر از نوشیدنی های محبوب و سنتی ترکیه است که بیشتر در فصل زمستان از آن استفاده می کنند. با اینکه بوزا به صورت سرد سرو می شود اما برای تقویت و گرم کردن بدن به کار برده می شود. این نوشیدنی بافتی غلیظ مانند اسموتی، رنگی نسبیتا تیره و مزه ای شیرین دارد و مواد تشکیل دهنده آن ارزن،‌ آب و شکر و مخمر است.

نوشیدنی بوزا را با نخود برشته یا دارچین سرو می‌کنند. این نوشیدنی خوشمزه در کشور های دیگری از جمله قزاقستان، قرقیزستان، بلغارستان، ارمنستان و... تهیه می شود.

در آخر امیدواریم اگر به ترکیه سفر کردید با توجه به سلیقه شخصیتان، هر کدام از این نوشیدنی ها را در فصل مناسب و همراه با غذای دلخواه نوش جان کنید و لذت ببرید.

 


صفحه 2 از 5