جاذبه های گردشگری در ترکیه- قسمت اول

تاریخ ارسال : 1400/09/03

ترکیه یکی از مقاصد اصلی گردشگری در جهان است. جاذبه های توریستی در ترکیه برای افرادی با علایق مختلف بسیار است. ترکیه با خط ساحلی خیره کننده، دهکده های عجیب و غریب و میراث فرهنگی بی نظیری آراسته شده است. با وجود بسیاری از مقاصد شگفت‌انگیز، ما در این مقاله تعدادی از جاذبه های گردشگری جذاب در ترکیه را برای شما گردآوری کردیم. با ما همراه باشید.

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه که به عنوان یکی از زیباترین ساختمان‌های جهان شناخته می‌شود به عنوان هشتمین عجایب جهان شناخته شده است. این کلیسا که توسط امپراتور بیزانس پس از میلاد ساخته شد، به عنوان بزرگترین دستاورد معماری امپراتوری بیزانس شناخته می شود و به مدت 1000 سال بزرگترین کلیسای جهان باقی مانده است. این کلیسا بعد از فتح عثمانی ها به مسجد تبدیل شد.

 ایاصوفیه در سال 1935 به موزه تبدیل شد و اکنون به عنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری فهرست شده است این موزه توسط یک گنبد مرکزی پوشیده شده است که بر روی چهار ستون قرار گرفته است. هنگام ورود به ساختمان، موزاییک های باورنکردنی و دیگر اشکال دیدنی هنر و معماری را مشاهده خواهید کرد. این بنای تاریخی معروف برای هر گردشگری که به این کشور سفر می کند، ضروری است.

کاپادوکیا

کاپادوکیا یکی دیگر از مکان های تاریخی در آناتولی مرکزی ترکیه است. چشم انداز کاپادوکیا شامل گستره های چشم گیری از سنگ های آتشفشانی نرم است که در اثر فرسایش به مخروط ها، دره ها و غارها تبدیل شده اند. کاپادوکیا سرزمینی است که به دلیل صخره‌های متمایز، میراث تاریخی و سفرهای دیدنی با بالون‌ معروف است.

شما می توانید این مقصد را با پای پیاده کشف کنید، اما اکثر بازدیدکنندگان نیز ترجیح می دهند این منظره شگفت انگیز را از یک بالون ببینند یا در دره های سرخ اسب سواری کنند.

قصر توپکاپی

کاخ توپکاپی استانبول یکی از پربازدید ترین موزه های ترکیه است که شما را به دنیای خارق العاده و مجلل سلاطین می برد. فضای داخلی این کاخ، با کاشی کاری‌های پر زرق و برق و تزئینات جواهرآلات مجلل پر شده است. در این موزه، میهمانان می توانند تمام اقلام جمع آوری شده از امپراتوری عثمانی، از جمله مجموعه اسلحه های خزانه داری امپراتوری، نقاشی های مینیاتوری، نسخه های خطی، کتاب و غیره را مشاهده کنند.

موزه کاخ توپکاپی نه تنها به خاطر معماری و مجموعه‌هایش، بلکه به خاطر تاریخ و فرهنگ امپراتوری عثمانی که به یاد می‌آورد، قابل توجه است. باغ‌های عمومی اطراف زمانی تنها حوزه سلطنتی بود، اما اکنون به روی عموم باز است.

اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید می توانید به سایت ما مراجعه کرده و با مشاوره بهترین خانه در ترکیه را بر اساس بودجه و شرایط خود خریداری کنید.

پاموکاله

پاموکاله یکی از باورنکردنی ترین عجایب طبیعی جهان است که در جنوب غربی ترکیه در نزدیکی شهری به نام دنیزلی قرار دارد. این مرکز آبگرم که در بالای تراورتن ها قرار دارد توسط رومی ها تصرف شد. پاموکاله دارای آب‌های حرارتی غنی از مواد معدنی است که از سنگ های تراورتن سفید عبور می‌کنند و فواید درمانی بسیاری دارد.

 شما پس از کاوش در تئاتر باستانی، بقایای آگورا، سالن بدنسازی، گورستان و دروازه های بزرگ شهر می توانید در آب های غنی از مواد معدنی که این شهر آبگرم باستانی را معروف کرده است، در استخر عتیقه شنا کنید.

صومعه سوملا

صومعه سوملا(صومعه مریم مقدس) یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ترکیه است که در شهر ترابزون در بالای کوه های زیگانا قرار دارد. این صومعه توسط دو راهب تأسیس شد و این مکان را به مریم مقدس وقف کردند.

این صومعه همچنین دارای چشمه مقدس، برج ناقوس،  نمازخانه، مهمانسرای، کتابخانه و اتاق های شاگردان است. این مکان در زمان امپراتور روم شرقی محلی برای آموزش بود و سلاطین عثمانی برای احترام به صومعه هدایایی تحویل می دادند.

کوه نمرود

کوه نمرود که در جنوب شرقی ترکیه می باشد در یکی از بلندترین قله‌های کوه‌های توروس قرار دارد. سرهای سنگی غول پیکر خدایان و الهه های فراموش شده که از قله به بیرون خیره شدند فضایی ترسناک را بر فراز قله کوه ایجاد می کنند.

کوه نمرود زمانی توسط این مجسمه‌های عظیم محافظت می‌شد که متأسفانه امروز فرو ریخته‌اند. محبوب ترین زمان برای بازدید هنگام طلوع خورشید است، بنابراین می توانید مجسمه ها را در حالی که از تاریکی بیرون می آیند تماشا کنید.

ترکیه مقصد عالی برای سفر و گردشگری است. اکنون که باورنکردنی ترین جاذبه های توریستی ترکیه را شناختید در سفر به ترکیه به یاد داشته باشید که در میان خرابه‌های باستانی قدم بزنید، حواس خود را با مناظر طبیعی مجذوب کنید، از غذاهای لذیذ محلی از گرمای سواحل لذت ببرید.