معروف ترین بازیگران مرد ترکیه را بشناسید

تاریخ ارسال : 1400/07/26

در چند سال اخیر فیلم و سریال های ترکیه ای به دلیل وجود شبکه های مختلف فارسی زبان بسیار محبوب و پرطرفدار شده اند. کشور ترکیه در صنعت فیلم و سریال بازیگران بسیار خوب و با استعدادی را به جهان معرفی کرده است. به جرات می توان گفت یکی از راه های پیشرفت اقتصادی ترکیه فروش سریال های تلویزیونی بوده است. به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه مند به بازیگری از کشورهای نزدیک دیگر برای کار در زمینه بازیگری کشور ترکیه را انتخاب می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا معروف ترین بازیگران مرد ترکیه را بشناسید.

كیوانچ تاتلیتوغ

کیوانچ تاتلیتوغ در 27 اکتبر 1983 در شهر آدانا متولد شد. این هنرپیشه و مدل معروف در غرب به عنوان بردپیت خاورمیانه شناخته می شود. اولین تجربه بازیگری او در سریال نقره در سال 2005 بود.

تاتلیتوغ شهرت خود را به خاطر ایفای نقش کوزی در سریال کوزی و گونی و مهند در سریال عشق ممنوعه به دست آورده است. آخرین کار تلویزیونی این بازیگر سریال برخورد بود که محبوبیت بسیاری نه تنها در ترکیه بلکه در جهان پیدا کرد.

تاتلیتوغ در حرفه مدلینگ نیز شهرت جهانی دارد. او چندین سال نیز مدل برند mavi بوده است. او در کنار حرفه بازیگری نیز به همراه برادر خود به هتل سازی مشغول است.

انگین آکیورت

این هنرپیشه مشهور ترکیه ای در 12 اکتبر 1981 در آنکارا متولد شد. او بعد از پایان دوره دبیرستان به دانشکده تاریخ رفت و در سال 2002 لیسانس خود را گرفت. پس از آن در دوره استعدادیابی بازیگری شرکت کرد و نفر اول شد و اینگونه بود که سرنوشت این بازیگر از تاریخدانی به بازیگری تغییر پیدا کرد.

 

انگین آکیورت با بازی در نفش کریم در سریال فاطماگل در ترکیه مشهور شد. از فیلم ها و سریال های دیگری که انگین اکیورک در آنها ایفای نقش کرده است می توان به عشق پول سیاه یا لطیفه، تا حد مرگ و دختر سفیر اشاره کرد.

بوراک اوزچیویت

بوراک اوزچیویت متولد سال 1984 در شهر استانبول است. او از دانشگاه مارمارا استانبول در رشته هنرهای زیبا فارغ تحصیل شد و پس از آن به عنوان مدل فعالیت کرد. در سال 2003 توانست عنوان دومی "بهترین مدل جهان" را از آن خود کند.

بوراک را بیشتر به خاطر بازی اش در سریال های حریم سلطان در نقش بالی خان، چکاوک در نقش کامران و عشق سیاه درنقش کمال می شناسند. او این روزها در سریال موسس عثمان در نقش عثمان خان ایفای نقش می کند.

بوراک اوزچیویت در سال 2017 با فحریه اوجن دیگر بازیگر معروف ترکیه ازدواج کرد. ثمره این ازدواج پسری به نام کاران است.

کنعان ایمیرزالی‌ اوغلو

کنعان ایمیرزالی‌ اوغلو هنرپیشه، مدل و مجری ترکیه ای در 18 ژوئن 1974 در شهر آنکارا متولد شد. تحصیلات دانشگاهی خود را در در رشته ریاضی در دانشگاه استانبول به اتمام رساند. او در سال 1997 در مسابقه بهترین مدل مرد جهان شرکت کرد و مقام اول کسب کرد.

کنعان ایمیرزالی ‌اوغلو بیشتر به خاطر بازی در سریال ایزل به شهرت رسید. او در سال 2012 باا بازی در سریال کارادایی مبلغ 4 میلیون دلار دریافت کرد.

آراس بولوت اینملی

آراس بولوت اینملی متولد 25 آگوست 1990 در خانواده ای هنرمند در شهر استانبول متولد شد. او فارغ تحصیل رشته مهندسی صنایع هوایی از دانشگاه فنی استانبول می باشد. در سال 2009 با حضور در عرصه تبلیغات شناخته شد و بعد از آن با بازی در سریال کوچه های پشتی تجربه بازی در تلویزیون را به دست آورد.

او با بازی در سریال روزی روزگاری در  نقش مته آکارسو و حریم سلطان در نقش شاهزاده بایزید به اوج محبوبیت خود رسید.

جان یامان

جان یامان بازیگر و مدل جذاب ترکیه ای متولد 8 نوامبر 1989 در استانبول ترکیه است. او فارغ تخصیل رشته حقوق از دانشگاه یدی تپه استانبول است. در سال 2019 عنوان بهترین مدل و بازیگر ترکیه ای را از آن خود کرد.

جان فعالیت حرفه ای خود را با سریال دلدادگی در نقش بدیر آغاز کرد. سریال های ماه کامل، پرنده سحرخیر و آقای اشتباه از آثار معروف دیگر این بازیگر است.

اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید می توانید به سایت ما مراجعه کرده و با مشاوره بهترین خانه در ترکیه را بر اساس بودجه و شرایط خود خریداری کنید.

 

بوراک دنیز

بوراک دنیز بازیگر و مدل ترکیه ای در 17 فوریه 1991 در شهر استانبول زاده شد. او فارغ تحصیل رشته  تاریخ هنر در دانشگاه چاناک قلعه است. بوراک دو سال متوالی نامزد جایزه پروانه طلایی ترکیه شد. اولین بار با بازی در سریال خاطرات دانشکده در نقش اونور جلوی دوربین رفت.

از جمله سریال های معروف آن می توان به سریال عشق حرف حالیش نمیشه درنقش مورات و سریال حکایت ما در نقش باریش اشاره کرد.

چاعاتای اولوسوی

چاعاتای اولوسوی بازیگر و مدل جوان و پرطرفدار ترکیه ای متولد ۲۳ سپتامبر سال 1990 از شهر استانبول است. او در سال 2010 در مسابقه مدلینگ در ترکیه شرکت کرد و عنوان بهترین مدل را از آن خود کرد.

چاعاتای حرفه بازیگری را با بازی در سریال فریحا آغاز کرد. از دیگر سریال های موفق او می توان به سریال نفوذی در نقش سارپ و محافظ در نقش هاکان اشاره کرد.

برترین سریال های ترکیه ای

  • سریال ترکی گلپری
  • سریال ترکی سوگند
  • سریال ترکی عطر عشق
  • سریال ترکی سیب ممنوعه
  • سریال ترکی عشق اجاره ای
  • سریال ترکی استانبول ظالم