معرفی مراکز خرید استانبول

تاریخ ارسال : 1400/08/06

استانبول بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه است که در شمال غربی این کشور در منطقه مرمره قرار گرفته است. این شهر قدیمی و بزرگ را فقط به جاذبه های دیدنی و تاریخی اش شناخته نمی شود بلکه مراکز خرید مدرن و فروشگاه‌های لوکس در دو سوی اروپایی و آسیایی، استانبول را به مقصدی مورد علاقه برای بسیاری از گردشگران خارجی تبدیل کرده است. در این شهر مراکز خرید بزرگ و مجلل یا مراکز خرید کوچک و ارزان همگی در دسترس هستند. در ادامه با همراه باشید تا با برخی از بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید.

مرکز خرید استانبول(Mall of Istanbul)

یکی از محبوب  ترین مراکز خرید در بخش اروپایی ترکیه استانبول مال است. در این مرکز خرید 350 فروشگاه با معروف ترین برند های خارجی دنیا یافت می شود. برندهای معتبری از جمله YKM، Koçtaş، Media Markt، Victoria Secret، Zara و... در استانبول مال وجود دارد. همچنین از بزرگ ترین نمایندگی های LCW در این مرکز خرید  قرار دارد.

 این مرکز خرید امکانات تفریحی بسیاری از جمله بزرگ ترین و مدرن ترین شهربازی سرپوشیده اروپا(MOI Park)، بزرگ ترین سینمای ترکیه با 16 سالن(Cineteck)، سالن های تئاتر(MOI Sahne)، فودکورت های هیجان انگیز و هتلی با 300 اتاق خواب دارد. ساعت کاری این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب می باشد.

ایستینه پارک(Istinye Park)

مرکز خرید ایستینیه پارک یکی از مدرن ترین مراکز خرید در شهر استانبول است. این مرکز خرید در ساری یر واقع شده است. در این مرکز بیش از 300 فروشگاه لوکس و برند های معتبری همچون Prada، Dior، D&G،  Fendi، Bershka، Zara و... موجود می باشد. سقف شیشه ای ساختمان متحرک بوده و با توجه به آب و هوا باز و بسته می شود.

ایستینه پارک 12 سالن سینما، مرکز سرگرمی کودکان، آکواریوم عظیم، سالن ورزشی، کافه و رستوران دارد. این مرکز خرید در طول سال های فعالیتش جوایز متعددی نیز به دست آورده است. ساعت کاری این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب می باشد.

مرکز خرید زورلو(Zorlu Center)

مرکز خرید زورلو یکی دیگر از بهترین مراکز خرید قسمت اروپایی استانبول است که در منطقه ی بشیکتاش قرار دارد. این مرکز شامل 200 فروشگاه با معتبرترین برندهای دنیا است. همچنین در این مرکز هتل 5 ستاره، دفاتر تجاری، کافه و رستوران های درجه یک بین المللی، 14سالن سینما و... وجود دارد. شعبه نمادین apple  نیز به نام cube store  در مرکز خرید زورلو قرار دارد. ساعت کاری این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب می باشد.

مرکز خرید جواهر(Cevahir Mall)

مرکز تجاری تفریحی جواهر از بزرگ ترین مراکز خرید در اروپا و ترکیه است که در منطقه شیشلی و درقسمت اروپایی استانبول واقع شده است. این مرکز دارای 300 فروشگاه با بسیاری از برند های معروف دنیا همچون Adidas، Nick، Mango، Zara و... می باشد. جواهر یک ساعت عظیم در مرکز سقف شیشه ای دارد که جذابیت این مرکز خرید را دو چندان کرده است.

مرکز خرید جواهر 12 سالن سینما، سالن تئاتر، سالن بولینگ، پارک تفریحی سر پوشیده برای کودکان و رستوران دارد. ساعت کاری این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب می باشد.

مرکز خرید وادی استانبول(Vadi Istanbul Mall)

مرکز خرید وادی استانبول یکی از جدیدترین مراکز خرید استانبول است که در شمال  شهر استانبول در منطقه ساری یر و کنار جنگل بلگراد واقع شده است. در مرکز خرید وادی می‌توانید برندهای معتبری از جمله Bershka، Mavi، Mango، Desa و... را مشاهده و خریداری کنید. این مجموعه حاوی سالن سینما و تئاتر، سالن بدنسازی، زمین بازی کودکان و رستوران های جذاب است. ساعت کاری این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب می باشد.

بسیاری از کسانی که به وادی استانبول می روند، جذب طبیعت این منطقه می شوند. اگر قصد اجاره یا خرید خانه در ترکیه را دارید این منطقه از بهترین مناطق برای سکونت است.

مرکز خرید فروم استانبول (Forum Istanbul)

مرکز خرید فروم استانبول از بزرگترین مراکز خرید استانبول و ترکیه است که در قسمت اروپایی این شهر در محله باغچه شهیر قرار دارد. در این مرکز خرید می توانید از 286 فروشگاه و برندهای معروفی همچون M&S، Mango، Zara، Karaca،  LCW و... خرید کنید. مرکز خرید فروم استانبول دارای سالن نمایش سینمای نمایش سینمای Imax، سالن بولینگ، آکواریوم سی لایف، پیست اسکی روی یخ، اتاق بازی مخصوص کودکان، پارک ژوراسیک و رستوران های مختلف است.

مرکز خرید ونیزیا(Venizia Mall)

مرکز خرید ونیزیا یکی از مراکز خرید زیبا در منطقه قاضی عثمان پاشا و در بخش اروپایی استانبول می باشد. همانطور که از نام این مرکز پیداست معماری آن از شهر ونیز ایتالیا الهام گرفته است که در محوطه ای روباز رودی مصنوعی از میان مرکز رد می شود و میتوانید با اجاره قایق(گندولا)درمیان ونیزیا بچرخید. در میان آن نیز برجی شبیه برج ساعت سنت مارک ونیز واقع شده است. ونیزیا ترکیبی از مراکز تجاری و مسکونی است.

 واحد های تجاری شامل فروشگاه های پوشاک و لوازم خانگی، سالن های سینما، رستوران و کافه می باشد. یکی از نکات مثبت این مرکز خرید گذاشتن ویلچر برای افرادی ناتوان که قادر به پیاده رفتن نیستند می باشد.

مرکز خرید پالادیوم استانبول (Palladium Mall)

مرکز خرید پالادیوم که در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته است از بزرگ ترین مراکز خرید ترکیه است. پیش از هر چیز سبک معماری جالب و شگفت انگیز آن نظر شما را جلب می کند. این مرکز خرید با 190 فروشگاه‌ مختلف، سالن سینما و تئاتر و فودکورتی بزرگ در حال سرویس دهی هستند.

مراکز خرید در استانبول بسیار است. ما در این مقاله فقط به بخشی از آن ها پرداختیم. به شما پیشنهاد می شود در سفر به ترکیه به این مراکز خرید سر بزنید و لذت ببرید.