آشنایی با انواع مسکن در ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/07/24

کشور ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی، امکانات رفاهی، شرایط زندگی مناسب و جاذبه های توریستی خود سالانه مهاجران زیادی از کشور های مختلف را می پذیرد. صنعت ترکیه به واسطه تقاضای بالای خرید خانه در ترکیه از طرف مهاجران خارجی خصوصا شهروندان ایرانی توانسته روند رو به رشدی داشته باشد برای خرید خانه در ترکیه باید توجه کنید که چه انتظاراتی از خانه دلخواهتان دارید و اولویت های شما برای خرید خانه چیست. در ترکیه مساکن به دلیل سبک های مختلف سنتی و مدرن انواع گوناگونی دارند. انواع مسکن در ترکیه به 3 دسته کلی تقسیم می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع مسکن در ترکیه، ویژگی و جزئیات آن بپردازیم.

آپارتمان ها

آپارتمان ها در ترکیه به دلیل قیمت مناسب و طرح های شیک و مدرن مناسب افراد بسیاری هستند. آپارتمان ها معمولا از یک سالن پذیرایی، یک اتاق نشیمن و یک یا دو اتاق خواب تشکیل می شود. آپارتمان های لوکسی که در ترکیه وجود دارد معمولا از تجهیزات پیشرفته ای برخوردارند. آپارتمان ها در ترکیه ، شامل انواع واحد های معمولی یا پنت هاوس ، آپارتمان های دوبلکس و تریپلکس هستند.

آپارتمان های معمولی(نرمال آپارتمان)

آپارتمان های معمولی آپارتمان های عادی 4 یا 5 طبقه ای هستند که به صورت نوساز یا قدیمی در سطح شهر وجود دارند. این دسته از آپارتمان ها را می توان با قیمت مناسبی خریداری کرد. قیمت آپارتمان های معمولی با توجه به متراژ، سن بنا، محله و تعداد طبقات متغیر است. این نوع آپارتمان ها فاقد امکانات رفاهی، فضای سبز و نگهبانی است. همچنین سیستم تهویه مرکزی در آپارتمان های معمولی وجود ندارد. شارژ ماهیانه آن بسیار کم است و چیزی حدود 30 تا 150 لیر است.

آپارتمان های پنت هوس

آپارتمان های پنت هوس از لوکس ترین خانه های ترکیه به حساب می آید که در طبقه آخر ساختمان های بزرگ و آسمان خراش قرار گرفته است. این نوع آپارتمان ها معمولا دارای دیوار های شیشه ای هستند که نمایی از کل شهر، دریا یا جنگل را برای افراد ارائه می‌دهند.

خانه های پنت هوس از آسانسورهای اختصاصی، تراس هایی بزرگ، سیستم های هوشمند و... برخوردار هستند. لونت و بشکتیاش از مناطق لوکس و دارای خانه های پنت هوس در ترکیه می باشد.

آپارتمان های دوبلکس

آپارتمان های دوبلکس همانطور که از نام شان پیداست دارای دو طبقه می باشند که توسط راه پله به هم متصل می شوند. در طبقه اول آپارتمان های دوبلکس سالن ها و آشپزخانه و در طبقه دوم اتاق خواب ها و حمام می باشد. قیمت آپارتمان های دوبلکس نسبت به آپارتمان های معمولی بالاتر است چرا که ساختار آن با دیگر خانه ها کاملا متفاوت است.

آپارتمان های تریلپلکس

آپارتمان های تریلپلکس دارای سه طبقه هستند که توسط راه پله ها به یکدیگر متصل می شوند. این آپارتمان ها به شکلی است که در طبقه اول آشپزخانه، سالن پذیرایی و اتاق نشیمن ، طبقه دوم اتاق خواب و حمام می باشد. به طور کلی طبقه سوم این آپارتمان ها به صورت اتاق کار یا باشگاه ورزشی خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

سوئیت آپارتمان ها

سوئیت ها برای افرادی که به تنهایی برای کار یا تحصیل به کشور ترکیه مهاجرت کرده اند بسیار مناسب است. این نوع آپارتمان ها به شکل یک اتاق است که در بخشی از آن تخت و کمد لباس و بخشی دیگر آشپزخانه و اتاق نشیمن است. اجاره و خرید سوئیت آپارتمان ها بسیار ارزان است.

اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید می توانید به سایت ما مراجعه کرده و با مشاوره بهترین خانه در ترکیه را بر اساس بودجه و شرایط خود خریداری کنید.

سیته ها(شهرک)

سیته ها به دو دسته سیته های معمولی و سیته های رزیدنس تقسیم می شود.

سیته های معمولی

به مجموع چندین ساختمان و برج مسکونی که در فضای چند هزار متری قرار دارد سیته می گویند. سیته ها نسبت به آپارتمان ها محبوبیت بیشتری دارند چرا که در سیته ها امکانات رفاهی بسیار است. سیته ها از امنیت بالایی برخوردارند چون توسط نگهبان مرکزی محافظت می شود. قیمت سیته ‌های معمولی نسبت به آپارتمان های معمولی گران تر است.

سیته های رزیدنس

در چند سال اخیر سیته های رزیدنس به دلیل مدرن بودن و امکانات بالا مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است. امکاناتی مانند باشگاه های ورزشی، استخر، سونا، فضای سبز، رستوران، زمین بازی کودکان، نگهبان مجزا و... با توجه به امکانات مجهز آن قیمت خرید سیته ها بیشتر از انواع دیگر است.

 

خانه های مستقل و ویلاها

خانه های مستقل و ویلاها از گران ترین مسکن ها به حساب می آید. بیشتر ثروتمندان جهان مایل به خرید ویلا در ترکیه هستند. قیمت این ویلاها با توجه به متراژ و موقعیت آن متغیر است. این ویلا ها دارای فضای سبز، استخر و امکانات بسیاری می باشند. برخی از این ویلاها در سیته ها و برخی دیگر به صورت مستقل ساخته شده اند. ویلاهای سیته برای مهاجران یا کسانی که دائما در ترکیه نیستند گزینه مناسبی است. شارژ ماهیانه این ویلاها از 1500 لیر به بالا می باشد.

نکات مهم برای انتخاب انواع مسکن در ترکیه

  1. بودجه مالی
  2. در دسترس بودن وسایل نقلیه عمومی
  3. دسترسی سریع به امکانات شهری
  4. امکانات رفاهی
  5. وضعیت ایمنی ساختمان
  6. کیفیت ساختمان
  7. دارا بودن آسانسور

در این مقاله سعی کردیم به مسائلی که مهاجران در هنگام خرید مسکن در ترکیه ممکن است با آن مواجه شود اشاره کنیم. امید است که برای شما مفید بوده باشد.