درآمد دکترها در ترکیه

دکتری حرفه ای است که در ترکیه و سایر کشورها از پردرآمدترین مشاغل است. به طور تقریبی میزان درآمد و حقوق پزشکان، متخصصان و جراحان ترکیه به این صورت است:

جراح

جراحان در کشور ترکیه از دسته افرادی هستند که درآمد بسیار بالایی دارند. حقوق این افراد در ترکیه از 40 هزار لیر تا 250 هزار لیر می باشد. این حقوق بستگی به ‌تخصص و رشته مربوطه جراح دارد.

جراح مغز و اعصاب در ترکیه بهترین درآمد را دارند. یکی از جراحان موفق ایرانی در ترکیه دکتر ساسانی متخصص مغز و اعصاب می باشد که درآمد آن حدود 120 هزار لیر در ماه است.

دندان پزشکی و متخصص ارتودنستی

دندان پزشکان و متخصصین ارتودنستی نیز از حقوق بالایی برخوردارند. دستمزد دندانپزشکان بر اساس تجربه و مهارت متفاوت است.حقوق آن ها از 10 هزار لیر شروع شده و تا 90 هزار لیر می رسد.

پزشک عمومی

فردی که به عنوان یک پزشک عمومی در ترکیه مشغول به کار است حداقل 10 هزار لیر و حداکثر 25 هزار لیر در ترکیه درآمد دارد.

چشم پزشک

درآمد یک چشم پزشک در ترکیه از حداقل ۲۵ هزار لیر شروع شده و با توجه به سطح تجربه و جایگاه تا ۱۰۰ هزار لیر هم می رسد.

درآمد مدیر مالی در ترکیه

مدیر مالی یکی دیگر از پولساز ترین مشاغل ترکیه است که نظارت بر خدمات مالی و حسابداری شرکت ها دارند. این شغل درآمد بسیار بالایی دارد و متوسط حقوق ماهیانه آن حدود 13 هزار لیر است.

درآمد وکیل ها در ترکیه

شغل وکالت یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل در ترکیه محسوب می شود. محدوده حقوق وکلا چیزی حدود 9 تا 30 هزار لیر است.

البته باید به این نکته توجه کنید که وکلای ایرانی به محض ورود نمی توانند مشغول به کار شوند و باید در دوره های آموزشی شرکت کنند.

درآمد دامپزشک ها در ترکیه

شغل دامپزشکی به دلیل جایگاه ویژه حیوانات در ترکیه بسیار درآمد زا می باشد. شما می توانید در بخش های دولتی یا خصوصی مشغول به کار شوید. بر اساس قوانین ترکیه تبعه های خارجی اجازه فعالیت در رشته دامپزشکی را ندارند. حقوق دامپزشکان حداقل از 3 هزار لیر شروع می شود.

درآمد خلبان ها در ترکیه

حرفه خلبانی با وجود سختی های فراوانی که دارد به عنوان یکی از پردرآمد ترین مشاغل ترکیه شناخته شده است. خلبانان برنامه های آموزشی سختی را پشت سر می گذارند و مسئولیت ایمنی هزاران نفر را روزانه بر عهده دارند.

درآمد ماهیانه خلبانان در ترکیه حدود ۳۰ هزار لیر است.

درآمد متخصص تغذیه در ترکیه

متخصصان تغذیه که در کلینک ها و بیمارستان ها مشغول به کارهستند از جمله شاغلین پردرآمد ترکیه هستند. برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های خدمات غذایی یا تغذیه‌ای برای کمک به ارتقای سلامت و کنترل بیماری از وظایف متخصصان تغذیه است. حقوق آن ها در سایت های کاریابی 3 هزار لیر می‌باشد.

درآمد متخصص بیوشیمی در ترکیه

یکی دیگر از شغل های پردرآمد ترکیه متخصص بیوشیمی است. این شغل مربوط به استاندارد سازی کلیه مراحل نتایج بیمار (از نمونه گیری بیمار تا گزارش دادن آن) را دارد.

برای آن که در حرفه بیوشیمی تخصص بگیرید باید ۶ سال آموزش پزشکی و ۴ سال آموزش تخصصی بگذرانید. متوسط دستمزد این شغل ۱۱ هزار لیر می باشد.

درآمد روانپزشک در ترکیه

روانپزشکی نیز از پردرآمدترین شغل های ترکیه می باشد. روانپزشک فردی است که بر روی اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری افراد کار می کند. میزان حقوق یک روانپزشک در ترکیه حدود 11000 لیر است. هر 17 ماه نیز روانپزشكان در تركيه حدود 13 درصد افزايش حقوق دارند.

مشاغل خانگی پردرآمد در ترکیه

  • آشپزی در خانه
  • مشاغل اینترنتی و دورکاری
  • ساخت زیورآلات
  • خدمات آرایشی
  • تدریس زبان
  • ترجمه و ویراستاری

در این مقاله با مشاغل پولساز و پردرآمد ترکیه آشنا شدید. در صورتی که در هر کدام از این مشاغل تخصص دارید می توانید برای مهاجرت اقدام کنید. البته باید توجه کنید فقط کسانی که تابعیت ترکیه دارند اجازه اشتغال در ترکیه را دارند. یکی از راه های اخذ تابعیت خرید خانه در ترکیه است.