معروف ترین بازیگران زن ترکیه را بشناسید

تاریخ ارسال : 1400/09/16

صنعت فیلم ترکیه یکی از تاثیرگذارترین صنایع سینما در جهان است. فیلم و سریال های ترکیه ای در سراسر جهان نیز طرفدران زیادی دارد. مجموعه ای از فیلم و سریال های خوب در صنعت فیلم ترکیه محبوبیت و قدردانی بالایی به دست آوردند. با رشد عمیق صنعت، بازیگران و کارگردانان نیز محبوبیت بین المللی را به دست آوردند. در این مقاله قصد داریم معروف ترین بازیگران ترکیه را معرفی کنیم.

هانده ارچل

هانده ارچل بازیگر و مدل مشهور، با استعداد و زیبای تلویزیون ترکیه است که در بالیکسیر ترکیه به دنیا آمد. او تحصیلات عالی خود را در گروه هنرهای سنتی ترکیه در دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان به پایان رسانده است. هانده ارچل، بازیگر جوان دوست داشتنی کار خود را به عنوان مدل در رسانه ها آغاز کرد و در حال حاضر یک بازیگر برجسته تلویزیون است.

او با بازی در سریال عشق حرف حالیش نیست در نقش حیات ازون در مقابل بوراک دنیز به شهرت رسید. او تجربه بازی در سریال هایی همچون مروارید سیاه، دختران آفتاب و... را دارد. همچنین به تازگی در سریال مست عشق به کارگردانی حسن فتحی ایفای نقش کرده است.

فخریه اوجن

فخریه اوجن هنرپیشه ترکی آلمانی که در سولینگن آلمان به دنیا آمد. هنگام تحصیل در گروه جامعه شناسی دانشگاه هاینریش هاینه در آلمان، به او پیشنهاد اجرای یک سریال تلویزیونی داده شد. او با بوراک اوزچیویت بازیگر و مدل معروف ترکیه ای ازدواج کرد و صاحب فرزندی به نام کاران هستند.

فخریه اوجن در سال 2017 در لیست 30 زن زیبای جهان در رتبه نهم قرار گرفت. او در سریال های چکاوک، سعید و شورا، تا حد مرگ و... بازی کرده است.

نسلیهان آتاگول

نسلیهان آتاگول بازیگر و مدل سرشناس ترکیه ای متولد شهر استانبول استاو در رشته تئاتر دانشگاه یدی تپه استانبول تحصیل کرده است. . او با بازی در سریال های عشق سیاه، فاتح حربیه، دختر سفیر و... هنرنمایی کرده است.

نسلیهان در طول دوران بازیگری خود جوایز متعددی را برای بازی های خود دریافت کرده است. نسلیهان با کادیر اوغلو بازیگر معروف ترکی ازدواج کرده است.

دمت اوزدمیر

دمت اوزدمیر بازیگر، مدل و رقصنده مشهوراست که در ازمیت ترکیه متولد شده است. او با شخصیت آیلین در سریال درام به تو یک راز خواهم گفت به شهرت رسید. او در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین مدل زن و بازیگر ترکیه انتخاب شد. دمت در سریال پرنده سحرخیز هم بازی جان یامان شد. این سریال طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد.

اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید می توانید به سایت ما مراجعه کرده و با مشاوره بهترین خانه در ترکیه را بر اساس بودجه و شرایط خود خریداری کنید.

طوبی بویوک ‌اوستون

طوبی بویوک اوستون بازیگر ترکیه ای متولد استانبول و یکی از محبوب ترین و برجسته ترین بازیگران زن ترکیه­ای است. او نه تنها در ترکیه بلکه در کشورهای عربی نیز بازیگر بسیار محبوبی است. او فارغ التحصیل دپارتمان تزیینات صحنه و طراحی لباس دانشگاه هنرهای زیبای سینان است.

 او برنده جوایز متعدد و پردرآمدترین بازیگران زن ترکیه است. طوبی بویوک در مجموعه های تلویزیونی از جمله عشق پول سیاه، جسور و زیبا، دختر سفیر و... بازی کرده است.

برن ساعت

برن ساعت یک هنرپیشه اهل ترکیه است که در آنکارا متولد و بزرگ شده است. او از آغاز فعالیت حرفه‌ای‌ اش تحسین‌ های متعددی را برای بازیگری‌اش دریافت کرده است.

 او برای مدت کوتاهی در دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه باشکنت شرکت کرد و سپس حرفه بازیگری را دنبال کرد. او شهرت خود را مدیون بازی در سریال عشق ممنوعه است. برن در سریال فاطماگل و موهبت نقش آفرینی کرده است.

هازال کایا

هازال کایا بازیگر موفق و زیبای ترکیه ای است که در غازی انتپ ترکیه متولد شد. او به زبان های انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی تسلط دارد. او در سریال های موفقی همچون اسمش را فریحا گذاشتم، عشق ممنوع، مارال، حکایت ما و... ایفای نقش کرده است. او برای در سریال اسمش را فریحا گذاشتم جوایز متعددی را کسب کرد.

برگزار کورل

برگزار کورل بازیگر، مجری تلویزیون و خواننده ترک متولد استانبول ترکیه است. او تحصیلات عالی خود را در رشته تئاتر در دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان به پایان رسانده است.

برگزار کورل در طول دوران تحصیلی خود در نمایشنامه ها و فیلم های کوتاه مختلف شرکت کرد. او در طول فعالیت خود جوایز بیشماری به دست آورد. او در سریال های شاخه زیتون، هزار و یک شب، کارادایی و... نقش آفرینی کرده است.

برترین سریال های ترکیه ای

  • سریال ترکی گلپری
  • سریال ترکی سوگند
  • سریال ترکی ایزل
  • سریال ترکی قیام عثمان
  • سریال ترکی لطیفه
  • سریال ترکی کارادایی
  • سریال ترکی عشق سیاه
  • سریال ترکی عطر عشق
  • سریال ترکی سیب ممنوعه
  • سریال ترکی عشق اجاره ای
  • سریال ترکی استانبول ظالم