راهنمای خرید انواع سیم کارت در ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/09/09

زمانی که به کشوری مهاجرت یا سفر می کنید قطعا یکی از مهم ترین دغدغه ها ارتباط تلفنی و اینترنتی است. ترکیه نیز یکی از کشور هایی است که مهاجران زیادی را از سراسر دنیا می پذیرد؛ در نتیجه خرید سیم کارت برای گردشگران می تواند مسئله بسیار مهمی باشد. پس اگر قصد اقامت و زندگی در ترکیه را دارید تا آخر این متن با ما همراه باشید تا با انواع سیم کارت ها در ترکیه و قیمت آن ها آشنا شوید.

انواع سیم کارت در ترکیه

سیم کارت دائمی

 سیم کارت های دائمی قیمت بالاتری دارند و نیازی به خرید اعتبار برای آن ندارید. مشترکین این سیم کارت در پایان هر ماه هزینه های وارد شده را به صورت قبض پرداخت می کنند. سیم کارت دائمی مخصوص کسانی است که در ترکیه ملک یا حساب بانکی دارند و گردشگران نمی توانند از این نوع سیم کارت استفاده کنند. از طرفی خیرد سیم کارت دائمی برای یک سفر چند روزه چندان به صرفه نیست.

سیم کارت اعتباری

سیم کارت های اعتباری نیز مانند سیم کارت های اعتباری ایران است. میزان مکالمات شما وابسته به میزان اعتباری که می خرید دارد. همانطور که گفته شد این سیم کارت مخصوص مسافران و گردشگرانی است که به ترکیه سفر می کنند. اگر سیم کارت اعتباری شما تا 3 ماه بدون استفاده بماند غیر فعال می شود. برای فعال سازی مجدد آن 3 ماه دیگر زمان دارید که کارت کیملیک ترکیه ارائه دهید. در صورتی که بعد از 3 ماه دیگر مدرکی ارائه ندهید سیم کارت شما مسدود می شود و شماره شما آزاد می شود. البته با قرض دادن سیم کارت به کسی که در ترکیه زندگی می کند یا قصد سفر دارد می توانید از غیرفعال شدن سیم کارتتان جلوگیری کنید.

سیم کارت گردشگری

سیم کارت گردشگری یکی از یک مدل های جالب سیم کارت است که اپراتورها برای گردشگران ترکیه ارائه داده است. این سیم کارت ها فقط 3 ماه اعتبار دارند و در مدت زمان کوتاه پاسخگوی نیاز شما می باشد. محبوب ترین اپراتور نیز مربوط به ودافون هالیدی(سیم کارت تعطیلات) است.

سیم کارت بین المللی

سیمکارت بین المللی قابلیت دیگری است که اپراتور های تلفن در ترکیه برای گردشگران فراهم کرده اند. از سیم کارت بین المللی می توانید در 200 کشور استفاده کنید. در این صورت دیگر نیاز نیست برای هر کششوری سیم کارت مخصوص به آن را خریداری کنید.

اگر به دنبال اجاره یا خرید خانه در ترکیه هسیتد با مراجعه به سایت ما می توانید بهترین موارد را خریداری کنید. برای دانستن اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید.

اپراتورهای تلفن همراه در ترکیه

سیم کارت ترکسل

ترکسل یکی از معروف ترین و بزرگ ترین اپراتورهای ترکیه است که پوشش شبکه ای بالایی دارد. این سیم کارت سرعت اینترنتی بالایی دارد و به اینترنت 2G، 3G و 4G/LTE دسترسی دارد. سیم کارت ترکسل ارزان نیست و قیمت آن از 50 لیر آغاز شده و تا 150 لیر افزایش می یابد. زمانی که به عنوان توریست وارد کشور ترکیه می شوید می توانید از سیم کارت های Tourist Welcome Pack استفاده کنید. با خرید این سیم کارت شما می توانید از 20 گیگ اینترنت رایگان، 200 دقیقه مکالمه و استفاده از واتساپ به مدت 30 روز بهره مند شوید.

برای فعال سازی سیم کارت ترکسل باید کلمه EVET را به 2222 ارسال کنید. برای اطلاع از باقی مانده اعتبار سیم کارت باید کد دستوری *123# را شماره گیری کنیم. همچنین کد دستوری *159# برای مشاهده باقی مانده بسته است.

سیم کارت ودافون

یکی دیگر از اپراتورهای بزرگ ترکیه ودافون است که رقیب اصلی ترکسل است. پوشش دهی این شرکت نیز خوب است اما ممکن است در مناطقی دچار اختلال شود. اینترنت آن نیز مانند ترکسل از نوع 2G، 3G و 4G/LTE است. بهترین سیم کارت برای گردشگران Vodafone Holiday است که حدود 70 لیر است و به مدت 120 روز فعال است.

برای فعال کردن سیم کارت خود می توانید واژه SORGU را به ۳۶۳۶ ارسال کنید. همچنین می توانید برای اطلاع از باقیمانده شارژ، کلمه OZET را به شماره ۷۰۰۰ بفرستید.

سیم کارت ترک تلکوم

ترک تلکوم به عنوان یکی از کوچک ترین اپراتورهای ترکیه محسوب می شود. با این حال در زمینه ارائه خدمات مانند رقبای خود به خوبی عمل کرده است. این شرکت نیز ارائه‌دهنده اینترنت 2G، 3G و 4G/LTE بوده و پوشش اینترنت بسیار خوبی دارد. قیمت این سیم کارت ها از 50 لیر آغاز شده و هر چه اعتبار و اینترنت آن افزایش یابد قیمت این سیم کارت نیز بیشتر می شود.

برای فعال کردن سیم کارت ترک تلکام باید یک پیامک خالی به شماره ۵۵۵۵ بفرستید. سپس بعد از دریافت پاسخ از شماره ۲۴۳۸ کلمه EVET را ارسال کنید. برای اطلاع از باقی مانده اعتبار سیم‌کارت‌ نیز باید کد *123# را شماره‌گیری کنید.

سیم کارت آوا

این اپراتور در سال 2004 با ترک تلکوم فعالیت می کرده است اما در در حال حاضر با ودافون همکاری می کند.

اپراتورهای دیگری برای تلفن همراه در ترکیه وجود دارند که عبارتند از:

  •  فنرسل
  • پی تی تی سل
  • جی اس ام موبایل
  •  بیم سل

از کجا سیم کارت بخریم؟

سیم کارت ترکی را می توانید از فروشگاه های رسمی داخل شهر، دفاتر پستی، به شکل آنلاین خریداری کنید. همچنین در فرودگاه نیز غرقه اپراتورها وجود دارد. البته قیمت آن چند برابر قیمت عادی در سطح شهر است.

در این مقاله سعی کردیم شما را به انواع سیم کارت ها در ترکیه آشنا کنیم. خوب است در هنگام خرید سیم کارت به وب سایت اپراتور مورد نظر مراجعه کرده و از آخرین وضعیت قیمت آن ها مطلع شوید.