معروف ترین برندهای پوشاک در ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/07/20

ترکیه کشوری است که به مد و فشن اهمیت زیادی میدهد؛ به همین خاطر برند های ترکیه در سراسر جهان شناخته شده است. این کشور چندین برند معروف دارد که بسیار محبوب هستند. همچنین برند های ترک در بسیاری از کشور های جهان دارای شبعاتی هستند. کشور ترکیه در صنعت مد و پوشاک پیشرفت زیادی داشته و به یکی از برترین کشور های جهان تبدیل شده است. هر ساله نیز توریست های بسیاری از کشور های همسایه به این کشور جهت خرید پوشاک به ترکیه سفر می کنند. برای آشنایی بیشتر با برند های معروف پوشاک در ترکیه تا انتها همراه ما باشید.

برند ال سی وایکیکی(LC Waikiki)

برند ال سی وایکیکی سال 1988 توسط جرجس امویال به همراه همسرش در فرانسه تاسیس شد. نام این برند از کلمه Waikiki (ساحلی در جزیره هاوایی) و LC (Les Copains) به معنی دوستی گرفنه شده است. در سال 1997 این شرکت توسط سرمایه گذاری ترک خریداری شد. البته 7 درصد از سهام این شرکت همچنان در اختیار امویال است.

برند ال سی وایکیکی بیش از 800 فروشگاه در چندین کشور مختلف دارد. این برند در زمینه پوشاک و اکسسوری زنانه، مردانه و بچگانه فعالیت می کند. محصولات فصلی ال سی نیز از طرفداران زیادی برخوردار است. شعار برند ال سی وایکیکی "هر شخصی شایسته خوش پوشی هستند" است که پوشاکی با کیفیت و طبق سلیقه همه اقشار جامعه با قیمتی مناسب تولید می کند.

برند ماوی(Mavi)

برند ماوی یکی از معروف ترین برند های پوشاک کشور ترکیه است که در سال 1991 در استانبول ترکیه در حوزه محصولات جین و انواع پوشاک شروع به فعالیت کرد. این برند انواع شلوار و پوشاک جین مردانه و زنانه تولید می کند. همچنین گروه سنی جوانان را نیز مورد هدف قرار می دهد. نام این برند از کلمه ترکی Mavi به معنای آبی گرفته شده است.

این برند در ابتدا فقط شلوار جین تولید می کرد اما پس از چندین سال در حوزه پوشاک نیز فعالیت کرد. این برند دارای 425 شعبه در ترکیه و خارج کشور از جمله ونکوور، نیویورک، لس آنجلس، مسکو، هامبورگ و... می باشد.

چیزی که باعث محبوبیت این برند شده کیفیت بالا، دقت به جزئیات و طراحی حرفه ای است. ماوی محصولاتی تولید می کند که بعد از چندین بار شسشتو تغییر سایز و رنگ نمی دهد.

برند دفاکتو(Defacto)

برند دفاکتو از سال 2005 آغاز به فعالیت کرد و در طول این سال ها 447 فروشگاه در ترکیه و خارج از کشور از جمله روسیه، مصر، تونس، مالزی و... راه اندازی کرد. یکی از اصلی ترین مشخصه های این برند کیفیت و دوام بالای آن است که آن را به 3 برند برتر ترکیه تبدیل کرده است.

برند دفاکتو در زمینه پوشاک، کیف، کفش، اکسسوری و... مردانه و زنانه فعالیت دارد. این برند در طول سال حراج و تخفیف های مختلفی دارد که در وب سایت اصلی یا  وب سایت های شعب آن قابل مشاهده است.

برند کوتون(Koton)

برند کوتون در سال 1998 توسط زوجی جوان تاسیس شد و به یکی از برند های محبوب کشور ترکیه تبدیل شده است. این برند در گذشته فقط در زمینه پوشاک بانوان فعالیت داشت اما به دلیل استقبال مردم کوتون تصمیم به تولید پوشاک برای آقایان، جوانان و کودکان نیز گرفت. یکی از ویژگی های بارز این برند راضی نگه داشتن مشتری با قیمت مناسب، کیفیت بالا، طرح های متنوع و همگام بودن با ترندهای روز دنیا است.

کوتون با ارائه محصولاتی نظیر لباس های شنا و ساحل، لباس های میهمانی، لباس های جین و لباس های سایز بالا به یک برند همه پسند تبدیل شده است.

برند ایپک یول(Ipekyol)

برند ایپک یول از سری محصولات موفق کشور ترکیه است که کار خود را در سال 1986 در زمینه پوشاک، کیف، کفش و اکسسوری زنانه آغاز کرد. در کشور ترکیه بیش از 140 فروشگاه از این برند وجود دارد. همچنین ایپک محصولات خود را در 7 کشور دنیا از جمله قبرس، عراق،  بحرین، کویت، آذربایجان، قطر و عربستان سعودی به فروش می رساند.ایپک یول امروزه یکی از معروفترین برندهای پوشاک ترکیه در زمینه پوشاک بانوان است.

این برند امکان خرید آنلاین برای مشتریان خود فراهم کرده است. با خرید آنلاین از سایت ایپک یول می توانید از تخفیف این برند بهره ببرید. همچنین ایپک یول اپلیکیشنی مخصوص سیستم عامل اندروید و IOS برای خریدی آسان طراحی کرده است.

برند پنتی(Penti)

برند پنتی از سال 1950 با تولید جوراب و پوشاک راحتی آغاز به فعالیت کرد. برند پنتی در حال حاضر حدود ۳۰۰ فروشگاه در ترکیه، ۱۰۶ فروشگاه در ۲۹ کشور و به ۴۳ کشور جهان صادرات دارد و به یکی از بزرگ ترین تولید کننده پوشاک راحتی تبدیل شده است.

این برند محصولاتی همچون جوراب شلواری، جوراب های زنانه و مردانه، لباس زیر زنانه و مردانه، لباس راحتی و... تولید می کند.

برند دسا(Desa)

برند چرم دسا از شناخته شده ترین برندها برای محصولات چرم مانند لباس چرم، کیف و کفش چرم و... است. این برند در حال حاضر بیش از 70 فروشگاه داخل ترکیه و 200 فروشگاه در خارج کشور از جمله ارمنستان، گرجستان، قبرس و آذربایجان دارد.

مهم ترین مراکز خرید در ترکیه

  • مرکز خرید بشیکتاش
  • مرکز خرید بی اغلو ایش
  • مرکز خرید کادیکوی
  • مرکز خرید اولیویوم
  • مرکزخرید جواهر
  • مرکز خرید فروم
  • مرکز خرید ایستینیه پارک
  • مرکز خرید پالادیوم
  • مرکز خرید وادی استانبول

دنیای پوشاک ترکیه فقط به این چند برند خلاصه نمی شود و برند های معروف بسیاری در این کشور وجود دارد. با وجود اینکه خرید برند های معروف لباس ترکیه قیمت بالاتری دارد اما می توان با خرید از حراجی ها از تخفیف های خوبی بهره ببرید. همچنین اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید می توانید به لینک داده شده مراجعه کنید.